شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
میز خبر

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در اورژانس اعلام شد
۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در اورژانس

[شهروند] رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داده که تاکنون ۱۹۰۰ مبتلا به کرونا و ۴ شهید در بحران کرونا داشتیم؛ اما به رغم از چرخه خارج‌شدن موقت مبتلایان، بازهم از خدمت‌رسانی به بیماران عقب نماندیم. پیرحسین کولیوند از تغییر شیفت کاری پرسنل اورژانس در بحران کرونا هم صحبت کرد: «توانستیم با پذیرش دانشجویان به شکل ۲۴ساعته کار کنیم. به یاد دارید که حتی در روزهای نخست همکاران ما هتلداری‌ هم کردند. در این بحران شیفت کاری همکاران ما تغییر کرده و به شکل ۲۴ساعت کار و ۱۲ساعت استراحت تغییر کرده است.»  رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه در حوادث مختلف اورژانس اولین دستگاهی است که حضور می‌یابد، گفت: «درحوزه کرونا هم همین اتفاق افتاد. اکنون حتی انتقال بین بیمارستانی را هم ما انجام می‌دهیم و تیم عملیات ویژه که برای عملیات‌های رادیواکتیو و... تعبیه شده است، اکنون هم خوب کار می‌کنند و رشد قابل قبولی داشته‌اند. »


اختصاص ۲۸میلیارد لیتر سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های صیادی خارجی
[شهروند] رئیس فراکسیون محیط‌زیست از تعلق ۲۸میلیارد لیتر سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های صیادی خارجی در سال‌های ۹۷-۹۸ خبر داد و خواستار تغییر رویه سازمان شیلات شد. سمیه رفیعی درباره تصمیمات اتخاذشده در جلسه بررسی صید و صیادی کشور که از سوی فراکسیون محیط‌زیست تشکیل شد، به مهر گفت: «درجلسه گذشته با نمایندگان شیلات، سوالاتی درخصوص وضعیت صید ترال پرسیده شده بود اما پاسخ‌ها کارشناسان و نمایندگان مجلس را قانع نکرده بود. در این جلسه باز هم یکی از موضوعات اصلی مورد بحث، صید ترال بود و درخصوص وضعیت ۱۲۰ کشتی صید ترال که با مجوز میان آبی فعالیت می‌کنند اما بر اساس نمونه‌های برداشت مشخص است که به صید کف‌زی روی آورده‌اند، بحث و گفت‌وگو شد.» او ادامه داد: «بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی میزان یارانه سوخت سال ۹۷-۹۸ به کشتی‌های خارجی حدود ۲۸میلیارد لیتر برآورد شده که درباره این مسأله و نسبت آن با میزان ارزآوری طرف خارجی از شیلات سوال شد.» رئیس فراکسیون محیط‌زیست و منابع طبیعی مجلس حفاظت از منابع پایدار و گونه‌های مهم دریاهای جنوبی را یکی از مباحث مهم و حائز اهمیت برای فراکسیون محیط‌زیست خواند و گفت: «حضور کشتی‌های صیادی در آب‌های
۸ مایلی در نزدیکی سواحل مورد انتقاد جدی نمایندگان است، چراکه بر اساس قانون این فاصله باید بیشتر از ۱۲ تا ۱۳ مایل باشد و به همین دلیل دادستان در هفته‌های اخیر دستور توقف فعالیت چند کشتی ترال را که از محدوده خارج شده بودند، صادر کرد.»


سنگ‌مزارهای امامزاده «یوسف‌رضا» (ع) پیشوا یکی‌یکی از بین رفت
[شهروند] ده‌ها سنگ‌مزار تاریخی آرامستان امامزاده «یوسف‌رضا»(ع) در شهرستان پیشوا که برخی کارشناسان آن را بخشی از هویت تاریخی منطقه می‌دانند، سرنوشتی نامعلوم دارد. در جریان بازسازی این بنای تاریخی، سنگ‌های مزار قدیمی برای محافظت در دیواره‌های محوطه جاسازی شد اما با اجرای طرح جدید توسعه این مکان در سال ۱۳۸۵، سنگ‌های قدیمی از دیواره‌ها جدا و در حیاط امامزاده رها شد. بسیاری از این سنگ‌ها رها شده و شکسته و برخی به سرقت رفته است.محمدرضا تاجیک، کارشناس ارشد تاریخ و پژوهشگر بومی پیشوا در این‌باره گفت: «سنگ قبرهای باقی‌مانده موجود بیشتر مربوط به دوره قاجاریه است و روی آنها خطوطی زیبا، تاریخ‌های هجری شمسی و قمری و نمادهایی مانند شانه و اسلحه حک شده است. بارها اهمیت سنگ‌های قبر تاریخی به مسئولان روستا و بقعه «یوسف‌رضا» یادآوری شده ولی بی‌توجهی به آنها، باعث نابودی بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این منطقه شده است.» به گزارش ایرنا او ادامه داد: «برخی از این سنگ‌های مزار قدیمی از ۵۰ تا ۲۰۰سال عمر داشت که امروز اثری از آنان در آرامستان یوسف‌رضا باقی نمانده؛ درصورتی که می‌شد با کمی دلسوزی این سنگ‌ها را نگهداری و در معرض دید عموم، علاقه‌مندان به تاریخ و پژوهشگران قرار داد.»


تعداد بازدید :  604