شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
مکث

عملیات ضربتی برای رهایی گروگان  16 ساله  

آدم‌ربایان پسر شانزده ساله زهکی را با ضرب‌وشتم سوار بر پراید کرده و او را ربودند. با سرعت‌العمل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زهک پسر شانزده ساله که از جلو یک کافی‌شاپ در شهر زهک به وسیله سرنشینان یک سواری پراید با ضرب و شتم و تهدید سلاح سرد ربوده شده بود آزاد شد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت.
این پسر شانزده ساله که در خیابان امام‌خمینی(ره) شهر زهک ربوده شده بود در کمتر از 5 ساعت در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی شهرستان هیرمند رها شد و صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت. پلیس در جریان این پرونده در کمتر از 2 ساعت از وقوع آدم‌ربایی دو تن از آدم‌ربایان را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به مقام قضائی معرفی کرد.


انفجار بمب صوتی در زاهدان
 
در پی انفجار شیئی صوتی در مسیر گشت انتظامی در شهرستان زاهدان ‌چهار نفر از پرسنل ناجا به ‌طور سطحی آسیب دیدند. ساعت  28 دقیقه  بامداد  چهارشنبه  و در پی انفجار شیئی صوتی بلافاصله سه آمبولانس به منطقه زیباشهر اعزام شد. دو نفر از مجروحان با درمان سرپایی بلافاصله ترخیص و دو نفر دیگر پس از چند ساعت مراقبت و دریافت خدمات در بیمارستان از بیمارستان مرخص شدند.


سرقت از ۲۰۰ حساب بانکی توسط هکر ۱۴ ساله
[شهروند] هکر چهارده‌ساله با استفاده از فیشینگ از ۲۰۰ حساب بانکی در اراک سرقت کرد. چندی پیش شهروندی اراکی با ارایه مرجوعه قضائی درخواست رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی‌اش را به این پلیس ارایه داد و بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که این مرد در یک کانال تلگرامی برنامه‌ای را دانلود کرده و برای فعالسازی آن، از طریق این برنامه به یک درگاه اینترنتی هدایت شده که بعد از واردکردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این درگاه متوجه برداشت غیرمجاز از حسابش می‌شود. با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به این موضوع، اطلاعاتی دیگر از سرقت‌های حساب بانکی اشخاصی دیگر از طریق این برنامه جعلی که با عنوان خرید شارژ ارزانقیمت و سهام عدالت در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شد، به دست آمد. در روند تحقیقات تکمیلی پلیس، عامل این برداشت‌های غیرمجاز در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی انجام‌شده با مرجع قضائی این فرد که نوجوانی چهارده ساله بود، دستگیر و به یگان انتظامی استان مرکزی منتقل شد. با توجه به اسناد و مدارکی که در روند رسیدگی به این پرونده به دست آمده بود، متهم به تبلیغ با نرم‌افزار فیشینگ با عنوان خرید شارژ ارزانقیمت و سهام عدالت در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد و اذعان داشت با این روش ۲۰۰ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده است. جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمُجازی که در فضای مجازی وجود دارند درواقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران است، گفت:   «کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند؛ زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند.»


تعداد بازدید :  536