شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
اخبار کوتاه

رئیس‌جمهوری لبنان: شدیدترین مجازات‌ها را برای مسئولان انفجار بیروت در نظر می‌گیریم
در پی وقوع انفجاری شدید در بندر بیروت، کابینه لبنان دیروز (چهارشنبه) برای اتخاذ تدابیر لازم جلسه فوق‌العاده ترتیب داد. به گزارش ایسنا، کابینه لبنان در این جلسه مقرر کرد برای اشخاصی که در این حادثه خسارت دیده‌اند، یک شماره حساب اختصاص داده شود. این جلسه در کاخ بعبدا به ریاست میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و حسان دیاب، نخست‌وزیر این کشور و اعضای کابینه رأس ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلی شروع شد. عون با بیان اینکه از سازمان عالی امدادرسانی خواست بررسی کاملی از میزان خسارات داشته باشد و کمک‌های لازم را ارایه‌کند، گفت: «شدیدترین مجازات‌ها را برای مسئولان و مقصران انفجار در نظر خواهیم گرفت.»


شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجار بیروت تشکیل جلسه می‌دهد
شورای امنیت روز دوشنبه آینده برای بررسی پیامدهای انفجار اخیر در بیروت جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دهد. شورای امنیت به درخواست گروه عربی و با هدف بررسی انفجار بیروت که بحران بزرگی برای دولت و مردم این کشور ایجاد کرده است، این جلسه را برگزار خواهد کرد. در پی وقوع این انفجار که روز سه‌شنبه روی‌داد، علاوه بر آسیب‌دیدن زیرساخت‌ها و زخمی‌شدن هزاران نفر بیش از ۱۰۰ نفر نیز جان باختند.


استاندار بیروت حجم خسارات ناشی از انفجار را بین ۳ تا ۵‌میلیارد دلار برآورد کرد
استاندار بیروت با اشاره به وجود هشداری از‌ سال ۲۰۱۴ درباره احتمال وقوع انفجار در بندر بیروت میزان خسارات وارده را سه تا پنج‌میلیارد دلار برآورد کرد. مروان عبود، استاندار بیروت دیروز (چهارشنبه) اظهار کرد: «در یک گزارش امنیتی از‌ سال ۲۰۱۴ نسبت به وقوع انفجاری در بیروت هشدار داده شده بود.» عبود گفت: «این مواد به شدت انفجاری از سوی دستگاه قضائی لبنان توقیف شده و به شکلی بدون رعایت اصل ایمنی انبار شده بودند.»


فراخوان در لبنان برای اهدای خون و تشکیل ستاد بحران
در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت و کشته و زخمی‌شدن صدها نفر درخواست‌ها برای اهدای خون در این کشور به شدت افزایش یافته است. روزنامه النهار فراخوان رئیس انجمن Donner Sang Compter  را منتشر کرده که از مردم خواسته است نه فقط امروز بلکه برای چندین هفته نسبت به اهدای خون و نجات جان هموطنان خود اقدام کنند، چراکه لبنان طی روزهای آینده به شدت به خون نیاز خواهد داشت. او در این فراخوان اعلام کرد: «به دنبال فاجعه عظیمی که در لبنان رخ داد، بیمارستان‌ها آسیب دیدند و بیماران و زخمی‌ها در مقابل بیمارستان‌ها صف کشیدند، از طرفی هم بخش پزشکی و درمان به شدت ضعیف شده‌اند، بنابراین باید اختلافات را کنار بگذاریم و به یاری هم بشتابیم. درحال حاضر هر قطره خون می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد. در این روزهای حساس باید متحد باشیم.»


نیترات آمونیوم ماده منفجره انفجار بیروت
الجزیره در گزارشی به بررسی مشخصات و پیامدهای مختلف انفجار سوختی پرداخت که طبق اظهارات رسمی منجر به انفجار و آتش‌سوزی در بندر بیروت و کشته و مجروح‌شدن بیش از چهارهزار نفر شده است. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در گزارشی درباره انفجار و آتش‌سوزی سه‌شنبه بیروت نوشت: «سه‌شنبه انفجار مهیبی در نزدیکی مرکز بیروت رخ داد که منجر به کشته و مجروح‌شدن بیش از چهارهزار نفر شد و طبق اظهارات مقامات رسمی این انفجار ناشی از یک محموله ماده «نیترات آمونیوم» بوده که وزن آن ۲۷۵۰ تن تخمین زده می‌شود و بدون انجام اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی به مدت 6‌سال در انبار نگهداری شده است.   


تعداد بازدید :  609