شماره ۲۰۳۶ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
خبر سیاسی

موافقت مقام معظم رهبری با تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو‌ هزار و یکصد و سی و پنج تن (۲۱۳۵) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات محکومانی را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرارگرفت.


عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد
با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مناطق محروم استان هرمزگان، خصوصا شهرستان بشاگرد، تعداد ۳۵۰ دستگاه یخچال اهدایی از جانب معظم‌له به خانواده‌های بشاگردی اهدا شد.
به گزارش ایلنا، روابط عمومی منطقه یکم ندسا اعلام کرد: «رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرا رسیدن دهه پُر نور ولایت و عید سعید غدیر خم، تعداد ۳۵۰ دستگاه یخچال به مردم بشاگرد اهدا کردند. این هدیه رهبر معظم انقلاب به‌واسطه منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم بشاگرد رسانده شد.»


رئیس قوه قضائیه حادثه انفجار در بندر بیروت را تسلیت گفت
رئیس قوه قضائیه در پی حادثه انفجار در بندر بیروت، با صدور پیامی این مصیبت را به ملت شریف، دولت محترم و مقاومت محبوب لبنان تسلیت گفت. به گزارش ایلنا، در پیام سید ابراهیم رئیسی آمده است: «حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، قلب دوستداران مردم آن کشور و ملت مقاومش را آزرده کرد. آسیب‌دیدن بخش مهمی از زیرساخت‎های اقتصادی بیروت و تبعات آن، مصیبت را برای مردم این کشور دو چندان کرده است.» او افزود: «اقدام ضروری امروز، ضمن حفظ انسجام ملی و مراقبت در برابر فتنه‌گری و اختلاف‌افکنی‌های احتمالی دشمنان ملت و دولت لبنان، رسیدگی فوری به نیازهای اولیه مردم لبنان است که بر اثر این حادثه تأمین آن با اختلال مواجه شده است.» رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: «این حادثه دردناک در شرایطی به وقوع پیوست که هنوز زخم‌های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی و تجاوزهای مکرر این رژیم ضد انسانی بر جان و تن ملت لبنان التیام نیافته که این ملت مظلوم زیر تازیانه‌های تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.»


دادگستری اصفهان: حکم قصاص مصطفی صالحی، از محکومان حوادث دی‌ماه ۹۶ اجرا شد
دادگستری کل استان اصفهان از اجرای حکم «قصاص» در رابطه با اعتراضات دی‌ماه ۹۶ خبر داد. به گزارش «انتخاب»، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان اعلام کرد: «بامداد روز چهارشنبه، پانزدهم مرداد حکم قصاص مصطفی صالحی که در جریان اغتشاشات دی‌ماه ‌سال ۱۳۹۶ پاسدار شهید شاه سنایی را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، به تقاضای اولیای دم به اجرا درآمد. این حکم پس از رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و تأیید دیوان عالی کشور و طی سایر تشریفات قانونی صبح روز چهارشنبه اجرا شد.»


لاریجانی از بیمارستان مرخص شد
[ایرنا] علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده بود پس از بهبود از بیمارستان مرخص شد. علی‌لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری که هفته پیش بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستانی در تهران بستری شد، با طی مراحل درمان و بهبود از بیمارستان مرخص شد. لاریجانی پیش از این در دوران ریاست بر مجلس شورای اسلامی نیز به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود.


تعداد بازدید :  630