شماره ۲۰۳۵ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
مکث

نجات محکوم به اعدام از پای چوبه دار
با گذشت اولیای‌دم مقتول، محکوم به قصاص از پای چوبه دار نجات یافت.
درحالی که همه چیز مهیای اجرای قصاص نفس بود، با تلاش‌های مداوم برای گرفتن رضایت اولیای‌دم، سرانجام مذاکرات اصلاحی به نتیجه رسید و در واپسین لحظات و در محل اجرای حکم اولیای‌دم مقتول رضایت خویش را از محکوم علیه اعلام کردند و بدین ترتیب سازش دیگری در پرونده قتل عمدی در خراسان‌شمالی به ثبت رسید. او با اشاره به اهمیت امر خداپسندانه عفو و گذشت در فرهنگ مردم خراسان‌شمالی، گذشت اولیای‌دم مقتول را نشانه درک و شناخت دقیق آنان از تفسیر عملی آیه قرآنی و تمسک واقعی به آموزه‌های دینی در حوزه عفو و بخشش دانست.


جزئیات قتل وحشتناک مادر و کودک یک ساله‎ ‎
جنایت وحشتناک در بهارستان که با سر بریدن زن بیست‌وسه‌ساله و پسر یک‌ساله‌اش رخ داده با ‏دستور دادستان به صورت ویژه از سوی کارآگاهان زبده درحال پیگیری است.
یکشنبه دوازدهم مرداد ماه حوالی ساعت 10 تا 12 ظهر بود که ماجرای قتل هولناک زن بیست‌وسه‌ساله و ‏کودک یک‌ساله‌اش به نام ارسلان اعلام شد. در بررسی‌ها مشخص شد این زن بیست‌وسه‌ساله به همراه ‏کودک یک‌ساله‌اش به طرز فجیعی با چاقو سرشان بریده شده است‎.
صادقی، دادستان شهرستان بهارستان درباره قتل زن جوان و کودک یک‌ساله‌اش گفت: «شوهر این زن ‏جوان وقتی به همسرش زنگ می‌زند و زن جوابگوی تلفن نبوده به خانه سر می‌زند و با اجساد ‏غرق به خون زن جوان و کودک یک‌ساله‌اش روبه‌رو می‌شود که بلافاصله با پلیس تماس می‌گیرد و ‏موضوع جنایت هولناک را اطلاع می‌دهد. شوهر این زن به دلیل نگرانی به خانه می‌رود ‏که صحنه کشته شدن زن و کودکش را می‌بیند و در بررسی‌ها از صحنه قتل چاقویی که قاتل از ‏آن برای کشتن زن بیست‌وسه‌ساله و کودک یک‌ساله‌اش استفاده کرده بود، کشف شد. در بازجویی از ‏شوهر این زن نکته مشکوکی به نظر نمی‌رسید که او مظنون به قتل باشد و درصدد هستیم با ‏بازبینی دوربین‌ها و اقدامات کارآگاهان بتوانیم قاتل این زن جوان و کودک یک‌ساله‌اش را پیدا ‏کنیم. شوهر این زن در بازجویی‌ها عنوان داشته که هیچ اختلافی بین او و همسرش وجود نداشته ‏است. از این رو باید تا تکمیل شدن اطلاعات و نتیجه آزمایشات‎ DNA ‎صبر کرد‎.هنوز سرنخی از جزئیات این ماجرای هولناک به‌دست نیامده است ولی تا دستگیری عاملان این قتل ‏وحشیانه تحقیقات به‌ جد ادامه خواهد داشت.»


قتل دایی به دست خواهرزاده در سیرجان
جوان بیست‌وشش‌ساله در سیرجان دایی شصت‌وشش ساله خود را به قتل رساند. در نزاع خانوادگی که در روستای ‏دارستان سیرجان رخ داده است، یک جوان بیست‌وشش‌ساله دایی شصت‌وشش ساله خود را به قتل رساند. این ‏درگیری به علت مسائل خانوادگی رخ داده است. در حال حاضر متهم در بازداشت پلیس آگاهی به ‏سر می‌برد.


باند اخاذان مأمورنما با 67 شاکی
باند تبهکار دیگر که در حیاط پلیس به صف شده بودند باند مأمورنماها بودند که تحت عنوان مأمور، ‏بیشتر سوژه‌های خود را از بین دخترها و پسرهای جوان از داخل پارک انتخاب کرده و از آنها ‏اخاذی  یا تلفن همراه‌شان را زورگیری می‌کردند‎.


تعداد بازدید :  369