شماره ۲۰۳۵ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
روی خط سینما

 سه هفته پس از آنکه جشنواره تلوراید آمریکا اعلام کرد که برگزاری این رویداد را در ‌سال ۲۰۲۰ لغو کرده است، فهرست فیلم‌های انتخابی چهل‌وهفتمین دوره این جشنواره اعلام شد. طبق این گزارش در جشنواره تلوراید که بنا بود از سیزدهم تا هفدهم شهریور برگزار شود، فیلم‌هایی از فرانک مارشال، فرانسیس لی، آگنیژکا هولند، سم پولارد، راجر میچل، ورنر هرتزوگ، جیا کاپولا، جیانفرانکو‌ روزی و... به نمایش درخواهد آمد. فیلم سینمایی «شیطان وجود ندارد» ساخته محمد رسول‌اف هم در فهرست فیلم‌های منتخب تلوراید حضور دارد. بیشتر این فیلم‌ها اولین اکران‌شان را در ونیز یا تورنتو تجربه می‌کنند. همچنین طبق سنت همه‌ساله تلوراید که هر ‌سال سه جایزه به نام مدال نقره‌ای نیز اهدا می‌کرد، امسال نیز این جوایز افتخاری را به آنتونی‌هاپکینز، کیت وینسلت و کلوی ژائو اهدا خواهد شد.

 دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال، برای ساخت مستندی درباره زندگی خود با شبکه‌های نتفلیکس و آمازون پرایم وارد مذاکره شده است. این مستند ماجراهای زندگی حرفه‌ای و شخصی بکام پس از بازنشستگی از مستطیل سبز را به تصویر می‌کشد و ترکیبی از محتوای جدید و فیلم‌های آرشیوی خواهد بود. روزنامه انگلیسی ایونینگ استاندارد در این زمینه نوشته که بکام با تماشای مینی‌سریال ۱۰ قسمتی آخرین رقص که جریان حضور حرفه‌ای مایکل جردن در دنیای بسکتبال را دنبال می‌کند، ترغیب به ساخت مستندی درباره زندگی خود شد. بکام این مستند را در کمپانی فیلمسازی استودیو ۹۹ که‌ سال قبل تأسیس کرد، می‌سازد.

 لئوناردو دی‌کاپریو برای اپل برنامه‌های تلویزیونی می‌سازد. براساس این قرارداد کمپانی تولید محصولات سینمایی «اپین وی» که متعلق به لئوناردو دی‌کاپریو است، برنامه‌های تلویزیونی برای کمپانی اپل تولید خواهد کرد. اپین وی همین حالا هم قرارداد تولید «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و سریال تریلر «دختران درخشان» با بازی الیزابت ماس را با اپل دارد. این شرکت پیشتر نیز تولید فیلم‌هایی مانند «بازگشته از گور»، «گرگ وال‌استریت»، «هوانورد» و «شاتر آیلند» را بر عهده داشته است.

 


تعداد بازدید :  337