شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
آغاز آموزش همگانی در خانه‌های هلال از کودکان تا بزرگسالان

[شهروند] خانه‌های هلال با محوریت آموزش همگانی در سراسر کشور ازجمله در روستاها ایجادشده و کلاس‌های آمادگی در برابر حوادث برای کودکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال برگزاری است.
آموزش مواردی همچون آمادگی جوامع محلی ازجمله آمادگی در برابر مخاطرات شایع کشور همچون سیل، زلزله و تصادفات در کنار آموزش کمک‌های اولیه در دستورالعمل تشکیل خانه‌های هلال قرار گرفته است. گروه هدف جامعه آماده در مخاطرات هم شامل خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند؛ افزایش دانش، مهارت و درک از خطر شهروندان، واکنش جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها به همراه کمک به ظرفیت‌سازی و توانمندکردن جوامع محلی به‌ویژه در مناطق پرخطر روستایی هم مهم‌ترین اهداف تشکیل خانه هلال به شمار می‌روند.
خانه‌های هلال ضمن اینکه ظرفیت بالایی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند، مهم‌ترین اثر خود را بر موضوع مدیریت بحران در مراحل پیشگیری، آمادگی و مقابله خواهند داشت. با توسعه این خدمت از سوی جمعیت هلال‌احمر ضمن اینکه کارها در قبل و حین بحران با هدایت جمعیت، به خود مردم واگذار می‌شود، سرعت و کیفیت خدمات و امدادرسانی‌ها نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.


تعداد بازدید :  446