شماره ۲۰۳۱ | ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
نشست هم‌اندیشی مربیان جست‌وجو و نجات شهری (آوار) برگزار شد

[شهروند] نشست ویدیوکنفرانس مربیان جست‌وجو و نجات شهری (آوار) سراسر کشور با حضور معاون برنامه‌‌ریزی و آموزش‌های تخصصی، رئیس اداره آموزش‌های تخصصی و کارشناسان سازمان امدادونجات برگزار شد.»
حمیدرضا اسکاش در این نشست گفت: «کشور ایران یکی از 10 کشور حادثه‌خیز دنیا به شمار می‌رود. هرساله بلایای طبیعی همانند زلزله، سیل، طوفان و آتش‌سوزی قسمت‌های مختلفی از جهان را گرفتار می‌کند. وقوع بلایای طبیعی؛ نظیر سیل و زلزله، طوفان و گردباد و... اکثرا تأثیرات مخرّبی بر سکونتگاه‌های انسانی باقی می‌گذارد و تلفات سنگینی بر ساکنان آنها وارد می‌‌کند و باعث مرگ‌ومیر، رنج و اندوه بیش از حد انسان و صدمات مادی بسیار زیادی می‌شود.»
معاون برنامه‌‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات گفت: «مربیان جست‌وجو و نجات در آوار به دلیل تربیت امدادگران و نجاتگران، از آنجایی که امدادگران و نجاتگران با حضور در کلاس درس این عزیزان با اصول و روش نجات در این‌گونه حوادث آشنا می‌شوند، می‌بایست با فنون و روش‌های جدید در این زمینه آشنا باشند.»
او افزود: «این مربیان باید بتوانند ضمن حضور در عملیات‌ها در کنار دیگر تیم‌ها به‌عنوان راهنما در دوره‌ها مطالب و آموزه‌های به روز و علمی را به فراگیران آموزش دهند.»
در این نشست ویدیوکنفرانسی، مربیان جست‌‌وجو و نجات شهری (آوار) 31 استان مشکلات و چالش‌های خود را از قبیل برگزار نشدن دوره‌های بازآموزی، هماهنگ‌نبودن سرفصل‌های آموزشی با نیازهای روز، شرکت نکردن مربیان در عملیات‌های امدادونجات، نبودِ فضای آموزشی مناسب و... مطرح کردند.»

 


تعداد بازدید :  418