شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
عجیب‌ترین شب فصل جاری لالیگا از نگاهی متفاوت
حماقت انریکه، پایان افسانه‌سازی رئال

شهروند| تبدیل شدن رونالدو به بهترین گلزن رئال‌مادرید در بازی‌های خارج از خانه تاریخ لالیگا، خوشحالی و تشکر کوریتیبا از والنسیا بابت پایان دادن به تلاش رئال برای شکستن رکورد این تیم، گم‌شدن کارت و زمین خوردن داوران و سومین گل به خودی بارسا در مستایا، اتفاقات حیرت‌انگیزترین شب فصل جاری لالیگا بود.
پایان رکورد
پنالتی رونالدو باعث شده او با بیست‌وپنجمین گل فصل، نهمین گل خود در 10 رویارویی اخیر مقابل والنسیا و هشتاد و هشتمین گلش در 91 بازی خارج از خانه اخیر، رکورد رائول را بشکند و به بهترین گلزن بازی‌های خارج از خانه تاریخ رئال‌مادرید تبدیل شود. بخت رونالدو اما مثل لباس تیمش در این بازی، سیاه بود. اوتامندی قبل از رقم‌زدن اولین پیروزی خانگی 6‌سال اخیر والنسیا، فرصت تک به تکی را که بیل با بی‌دقتی و خودخواهی در آستانه هدر دادن بود به کرنر فرستاد تا شماره 23 مانع بیست‌وسومین پیروزی متوالی سفیدها شود. در شب جمع‌شدن کارت قرمز گمشده داور از روی زمین توسط رودریگس، رئال با رقم‌ زدن آمار ضعیف 78‌درصد پاس سالم و کروس با 18 توپ لو داده، اولین شکست از سپتامبر‌ سال گذشته را تجربه کردند. این، اولین باخت رئال به والنسیا پس از 10 رویارویی بدون شکست متوالی بود. حالا تعداد پیروزی‌های متوالی که از برتری بر بازل در دور رفت مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان شروع شد در عدد 22 متوقف مانده و کورتیبا با 24 پیروزی کماکان رکورددار جهان است.
ترکیب  عجیب  انریکه
لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا ادعا کرده از این‌که آلوس، مسی و نیمار را از ابتدا مقابل سوسیداد به میدان نفرستاده، متاسف نیست اما هواداران بارسا قطعا نظر دیگری دارند. البته از نیمار غیر از تلاش نافرجام برای کندن برچسب قیمت پیراهن قبل از ورود به زمین (درنهایت مربی دروازه‌بان‌های بارسا برچسب را کند!) و سرنگون کردن سهوی داور در یک صحنه، چیز خاصی ندیدیم و مسی هم چندان پر فروغ نبود. درست مانند اقدام مشابه ماسکرانو در شکست 3 بر 2‌سال 2013 و سانگ در شکست 3 بر یک‌ سال 2014، آلبا برای سومین‌بار متوالی در خانه سوسیداد به ضرر بارسا گل به خودی زد و جالب این‌که با وجود یک پنالتی دیده نشده، درست مانند 2 مورد قبلی، این گل به خودی هم یک شکست در آنوئتا را برای بارسا رقم زد. با این نتایج برتری یک امتیازی رئال بر بارسا در پایان هفته هفدهم لالیگا حفظ شد.
آمار شب عجیب
 آلبا با زدن دومین گل‌به‌خودی فصلش، رکوددار این آیتم در فصل جاری لالیگا نام گرفت./  برای اولین‌بار از 30 آوریل 2011، رئال و بارسا توامان در یک هفته لالیگا شکست خوردند. درواقع این اتفاق بعد از 3‌سال و 8 ماه و 6روز تکرار شد./  سوسیداد به اولین تیم از سویای فصل 2008-2007 تبدیل شد که در یک فصل در خانه، رئال مادرید، آتلتیکو مادرید و بارسلونا را شکست می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  206