شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
3زمین‌لرزه در بوشهر،گلستان و ایلام

3 زلزله 7/4، 4/4 و 0/4 ریشتری دیروز بوشکان بوشهر، شهر انبارالوم در استان گلستان و زمین «آبدانان» را در استان ایلام لرزاند.
زلزله7/4 ریشتری در بوشهر
زلزله‌‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بوشکان، بوشهر را لرزاند. به نقل از مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمان این زمین‌لرزه ساعت 17:12 دیروز با قدرت 4.7 ریشتر در بوشکان، بوشهر ثبت شده است.
زمین‌لرزه در انبارالومِ استان گلستان
زلزله‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر عصر دوشنبه حوالی شهر انبارالوم در استان گلستان را به لرزه درآورد. مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین‌لرزه را ساعت 16 و 13 دقیقه و 35 ثانیه در عمق 20کیلومتری زمین اعلام کرد.
صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در تماس خبرنگار ایرنا گفت:  هنوز گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است. شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که مردم شهرهای آق‌قلا، گرگان و بندرترکمن هم آن را احساس کردند. شهر انبارالوم در فاصله 50 کیلومتری شمال گرگان و در 25 کیلومتری شمال شرق آق‌قلا قرار گرفته و از نظر تقسیمات کشوری تابع شهرستان آق‌قلاست.
«آبدانان» ایلام هم لرزید
زمین‌لرزه‌ای با بزرگای 4 در مقیاس امواج درونی زمین «آبدانان» استان ایلام را لرزاند. شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 49: 07: 06 ثانیه صبح دیروز این زمین‌لرزه را ثبت کردند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 12کیلومتری زمین رخ داده، 32.95 درجه عرض شمالی و 47.31 درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه در 12کیلومتری آبدانان، 23کیلومتری دره شهر و 29کیلومتری دهلران در استان ایلام رخ داده است.


تعداد بازدید :  197