شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله انصاری شیرازی
تهران - ایرنا - حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت‌الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
رحلت عالم ربانی مرحوم رحمت‌الله آقای حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی رحمت‌الله علیه را به بازماندگان محترم و شاگردان و ارادتمندان این حکیم و عارف الهی تسلیت عرض می‌کنم.
عمر با برکت آن مرحوم یکسره با پارسایی و پرهیزگاری سپری شد و در خدمت علم و ترویج معارف الهی به کار رفت. طهارت قلب و سلامت نفس او مشهود همه کسانی بود که وی را از نزدیک می شناختند. از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای روح آن مرحوم مسألت می‌کنم.
همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، نوه امام(ره)،  حجت الاسلام علوی، وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیر طی پیام هایی جداگانه، درگذشت عالم ربانی آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفتند.

دادستان کل کشور خبر داد
برکناری برخی از مدیران در رابطه با تخلفات شرکت «پدیده»
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به تشریح آخرین وضعیت پرونده تخلفات شرکت «پدیده» پرداخت و گفت: مدیرانی که در برابر تخلفات اغماض و به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند ‌ برکنار و به تخلفات آنها نیز رسیدگی خواهد شد.
به گزارش ایلنا، رئیسی در گفت‌وگویی درخصوص آخرین وضع پرونده تخلفات شرکت «پدیده» گفت: در رابطه با این پرونده سوالات جدی وجود دارد که برای بررسی آن پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و در حال رسیدگی است.
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه شرکت‌های سهامی خاص حق ندارند همانند شرکت‌های سهامی عام عمل کنند، ‌ ادامه داد: ‌ هرکدام در قانون تجارت قوانین مرتبط با خود را دارند و طبیعتا فروش سهام باید با پشتوانه صورت گیرد نه این‌که در بازار دلالی بخواهد افزایش پیدا کند.  وی به ساختمان‌سازی‌های صورت گرفته توسط شرکت «پدیده» اشاره کرد و گفت: ‌ در این راستا 4 وزارتخانه شاکی هستند که یکی از آنها وزارت جهاد کشاورزی است.  این وزارتخانه مدعی است که این اراضی نباید تصرف می‌شد یا در برخی از این اراضی تغییر کاربری داده شده است.  دادستان کل کشور به تخلفات برخی از مدیران در  این رابطه اشاره کرد و گفت: ‌ در آن حوزه‌هایی که این شرکت فعال بوده گزارش شده که برخی از مدیران به‌رغم این‌که تخلفات مقابل دیدگان آنها انجام شده  اغماض و وظایف قانونی خود را انجام نداده‌اند که حتما باید برکنار و ضمن رسیدگی به تخلفاتشان با آنها برخورد شود.

رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت: حفظ و تقویت اعتماد عمومی به استاندارد در جامعه ضروری است
جلسه هیأت دولت عصر روز یکشنبه به ریاست رئیس‌جمهوری برگزار شد . به گزارش ایرنا، در این جلسه سازمان ملی استاندارد ایران گزارشی درخصوص وضع استاندارد در کشور به اعضای دولت ارایه داد. رئیس سازمان ملی استاندارد در این گزارش به تشریح دستاوردها، چالش‌ها، تنگناها و انتظارات سازمان از دولت تدبیروامید پرداخت.
رئیس‌جمهوری ضمن تشکر از سازمان ملی استاندارد، عملکرد این سازمان را برای کشور حیاتی توصیف کرد و حفظ و تقویت اعتماد عمومی به استاندارد در جامعه را ضروری دانست. روحانی ضمن تأکید بر حفظ اعتبار مهر استاندارد در جامعه این سازمان را به توسعه و گسترش این اعتماد به سطح بین‌المللی و به‌ویژه کشورهای همسایه سفارش کرد. وی با بیان این‌که «عملکرد شایسته استاندارد می‌تواند موجب ارتقای حیثیت جمهوری اسلامی ایران شود»، توجه ویژه به مواردی را که با زندگی، جان و ایمنی مردم از جمله مواد غذایی، آرایشی و خودرو مرتبط است، مورد تأکید قرار داد.

روابط‌عمومی قرارگاه قدس اعلام کرد
دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در جنوب‌شرق کشور توسط سپاه
روابط‌عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در منطقه «سرباز» در جنوب‌شرق کشور خبر داد. به گزارش سپاه نیوز، با تلاش رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی تحت امر این قرارگاه و انجام کار مستمر و دقیق اطلاعاتی، یک تیم تروریستی شناسایی و در عملیاتی موفق، دستگیر شدند.


تعداد بازدید :  208