شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
محمد‌ هاشمی:
برای انتخاب مجری در گفت وگوی زنده قاعده‌ای وجود ندارد

پس از اختلاف نظرهای بوجود آمده بر سر انتخاب مجری برگزاری گفت وگوی زنده تلویزیونی با رئیس‌جمهوري، میان دولت و صداوسیما حالا
محمد ‌هاشمی رئیس اسبق سازمان صداوسیما در اینباره گفته است: هیچ قانونی در صداوسیما نداریم که مجری را باید صداوسیما تعیین کند یا میهمانان هر دو وجه آن در زمان بنده انجام می‌شد.
به گزارش فارس، محمد‌ هاشمی همچنین تصریح کرده است:  این مسائل در صداوسیما قاعده ندارد ما هیچ قانونی در صداوسیما نداریم که مجری را باید صداوسیما تعیین کند یا مهمانان، اگر اینگونه باشد که میهمان بتواند، مجری و گزارشگر خود را انتخاب کند، با آرامش بیشتری می‌تواند کارش را انجام دهد اما اگر آنها بخواهند تعیین کنند، ممکن است بخواهند او را در این گفت‌وگو زنده عصبانی کرده، برنامه‌ای داشته باشند یا نکته نامناسبی مطرح کنند از این رو این مسأله به نحوه تعامل دو سازمان با یکدیگر باز می‌گردد. ولی قانون نوشته‌ای در صداوسیما وجود ندارد که حتما مجری و خبرنگاران را آنها معرفی کنند. آنها می‌توانند پیشنهاد هم بدهند که به تعامل 2 سازمان و اهداف پشت آن باز می‌گردد. ترجیح میهمانان این است که با کسی که آشناست و بیشتر کار کرده و خصوصیات یکدیگر را می‌دانند کار کنند. اگر بخواهند در برنامه زنده آرامش داشته باشند باید از هر جهت آرامش داشته باشند.رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی در این سال‌ها تغییر کرده است یا نه نیز گفته است:  شناختی که من از ایشان دارم این است که ایشان در افکار انقلاب اسلامی خود بسیار راسخ‌‌اند و تنها راه نجات بشریت را اسلام می‌دانند و همواره از انقلاب دفاع و حمایت کردند. متاسفانه در جامعه کسانی هستند که دروغ و تهمت می‌زنند؛ شما می‌دانید وقتی حضرت امیرالمومنین(ع) را در مسجد شهید کردند در اثر تبلیغات معاویه عده‌ای می‌گفتند، علی در مسجد چه می‌کرد مگر علی نماز می‌خواند؟!

 


تعداد بازدید :  205