شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
سیدمحمود نبویان مطرح کرد؛
روایت عضو «دلواپسان» از طرح ایران برای ادامه مذاکرات

شهروند| سیدمحمود نبویان را می‌توان از سرسخت‌ترین منتقدان وزارت امور خارجه و مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 دانست، نماینده مجلسی که همواره اسمش پای ثابت امضاهای سوال از محمدجواد ظریف بوده است. او حالا روایت جدیدی از مذاکرات با 1+5 در وین ارایه داده است و می‌گوید مذاکراتی که شکست خورد تنها با پذیرش شروطی تعلیق شد که هیچ‌کسی از محتوای آن خبر ندارد.
به گزارش انتخاب، او در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(س) گفته است:  در وین مذاکرات به بن‌بست کامل خورده بود و جان کری داشت می‌رفت و گفتند نرو، حل‌کننده مشکلات از ایران رفت و طرحی را ارایه داد که جان کری می‌گوید مگر احمق باشید مذاکرات را ترک کنید، نمی‌دانیم این طرح چیست، چه کسی می‌داند؟ این طرح چیست؟ چرا به مردم و مسئولان نمی‌گویید، چه کسی به آن‌جا رفته است؟ با اجازه چه کسی رفته است؟
سیدمحمود نبویان همچنین با بیان این‌که غربی‌ها می‌دانند که اقتدار ما موشک‌ها هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند پرداختن به مسأله موشکی ایران احمقانه و ابلهانه است؛ من دو هفته پیش به آقای عراقچی گفتم که شرمن مصاحبه می‌کند به او می‌گویند «رهبر ایران گفته است ابلهانه، احمقانه است، ولی او با خونسردی تمام می‌گوید، چه چیزی ابلهانه و احمقانه است، طرف ایرانی دو بار تعهد داده است»، به آقای عراقچی گفتم شرمن راست می‌گوید؟ ساکت شد، در گام دوم این اتفاق افتاده است؛ در گام نهایی نیز شکست خورده‌اند. وی تأکید کرد: اینها مغرض نیستند، به نظر من بلد نیستند، توجه نمی‌کنند که یک کلمه در سطح بین‌المللی چه بار معنایی دارد؟ وی افزود: می‌گویند اگر فلانی زنگ بزند مشکل حل می‌شود، خب تلفن بزند تا مشکل حل شود؛ مگر عربستان بدون دستور آمریکا آب می‌خورد؟ چرا به هر میزان روابط بیشتر می‌شود و به قول خودشان تعامل می‌کنند وضع اقتصاد بدتر می‌شود، جواب این است که آمریکا نامرد و دشمن است، قبول کنید که دشمن است و این مشکل ما است.


تعداد بازدید :  229