شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:
فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد صحت ندارد

شهروند| وحدت اصولگرایی، کلیدواژه اصلی اکثر محافل اصولگرایانی است که بعد از 24 خرداد رسیدن به فهرست یا کاندیدایی واحد را یک ضرورت دانستند. گذرگاه بعدی، انتخابات مجلس دهم خواهد بود و جلسات همگرایی اصولگرایان هم حالا مدت‌هاست وحدت گروه‌های مختلف این جریان را دنبال می‌کند. اما در این میان، برخی معتقدند فقدان چهر‌ه‌ای که بتواند برای آنها رای بیاورد دوباره نگاه‌ها را به سمت رئیس دولت سابق سوق داده است. چند روزی است که رسانه‌ها از تحرکات انتخاباتی گزینه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس خبر می‌دهند. اما این‌که اصولگرایان حاضر به ائتلاف با فهرست احتمالی او باشند، موضوعی است که آن را با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مطرح کردیم.
آقای ترقی مدتی است که خبرهایی مبنی بر تحرکات انتخاباتی احمدی‌نژاد مطرح می‌شود، آیا اصولگرایان حاضر هستند در انتخابات مجلس فهرستی مشترک با او داشته باشند؟
احمدی‌نژاد هیچ فعالیت انتخاباتی نداشته است و این خبرهایی است که برخی جریان‌ها می‌سازند و خودشان هم براساس آن تحلیل می‌کنند و خبرسازی را ادامه می‌دهند.
یعنی شما چنین مسأله‌ای را تکذیب می‌کنید؟ اساسا چنین چیزی وجود ندارد؟
من این خبرها را تکذیب می‌کنم و اصل ماجرا صحت ندارد که حالا اصولگرایان بخواهند لیست انتخاباتی مشترک بدهند یا خیر.
بنابراین برنامه اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده، ائتلافی فارغ از احمدی‌نژاد خواهد بود؟
قطعا هنوز هیچ برنامه انتخاباتی از سوی اصولگرایان برای انتخابات مجلس وجود ندارد، بنابراین وقتی چیزی وجود ندارد نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.
اما خیلی وقت است که جلسات همگرایی اصولگرایی برگزار می‌شود، آقای تقوی هم دراین‌باره و برنامه‌ها برای انتخابات صحبت کرده است.
آقای تقوی تابه‌حال در مورد انتخابات حرف نزدند.
اما گفت‌وگوهای ایشان هنوز هست، که زمانی پس از دیدار با آیت‌الله مصباح گفته بود که ایشان گفته است «ما حاضریم در انتخابات مجلس خبرگان با اصولگرایان ائتلاف کنیم اما برای ائتلاف در انتخابات مجلس حجت شرعی نداریم و حاضر نیستیم ائتلاف کنیم.» این صحبت‌ها خیلی وقت است که مطرح می‌شود.
ایشان اگر گفته‌اند از موضع جامعه روحانیت یا به‌طور کل از موضع جامعتین بوده است، آنها ممکن است برای انتخابات خبرگان به وحدت رسیده باشند، یا حتی فعالیت‌هایی داشته باشند.
جلسات همگرایی اصولگرایان چطور؟ آن‌جا علاوه بر جامعتین دیگر احزاب اصولگرا حضور دارند.
در جلسات همگرایی اصولگرایان بر این بوده هیچ فعالیت انتخاباتی نداشته باشد.
یعنی هیچ فعالیت انتخاباتی نداشتید؟
فعالیت به معنای ستاد اصولگرایی نبوده است، مثلا شاید برخی احزاب در جلسات خودشان بحث انتخاباتی داشته باشند اما این‌که اصولگرایان جلسات انتخاباتی داشته باشند، تکذیب می‌کنم.
از چه زمانی قرار است، جلسات انتخاباتی داشته باشید.
فکر می‌کنم ‌سال آینده ما فعالیت‌های ستادی و انتخاباتی را شروع کنیم.


تعداد بازدید :  120