شماره ۴۶۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۶ دي
صفحه را ببند
معاون عمرانی استاندار:
فرودگاه بجنورد تا پایان امسال مجهز به دستگاه آ ‌ال‌اس می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: دستگاه آیلس به‌زودی از گمرک ترخیص و وارد خراسان‌شمالی می‌شود.
به‌گزارش خبرنگار روزنامه شهروند نمایندگی خراسان‌شمالی، محمدحسین علی‌نیا  در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار داشت: دستگاه‌ ای‌ال‌اس دو ماه گذشته از کشور نروژ خریداری شد که با مرحله گمرک و پروسه طولانی اداری آن، یک‌ماه گذشته وارد ایران و با پیگیری‌های مدیر فرودگاه بجنورد از گمرک ترخیص شد.
وی ادامه داد: در همین هفته کارشناسانی از تهران در بجنورد حضور یافته و طبق برنامه زمانبندی آنها نصب این دستگاه در دو مرحله سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به طول خواهد انجامید.
علی‌نیا خاطرنشان کرد: تا قبل از پایان‌ سال دستگاه آیلس در فرودگاه بجنورد نصب و مشکلات احتمالی پرواز حل می‌شود.
وی افزود: مزیت این دستگاه آیلس کمک به خلبان برای نشست با کمترین دید تنظیم درجه فرود و از بین رفتن اشکالات نشست و برخاست هواپیماها در هوای مه‌آلود است. علی‌نیا در ادامه توضیح داد: این دستگاه به خلبان اطمینان می‌دهد که در شرایط جوی خاص بر زمین نشسته و مشکلی در انجام پرواز رخ نمی‌دهد. وی با بیان این‌که در یک‌سال اخیر حرکت‌های موثر و مثبتی در جهت توسعه فرودگاه بجنورد انجام شده، گفت: برخی از مشکلات در امکان انجام پرواز‌ها به دلیل فراهم نبودن امکانات و تجهیزات ناوگان بوده است. معاون استاندار اظهار داشت: یکی از بلندترین طول باند فرودگاه‌های کشور را فرودگاه بجنورد دارد به‌طوری که برای  هواپیماهای بزرگ امکان نشستن به‌وجود می‌آید.
وی تصریح کرد: علاوه بر این طول باند، روشنایی باند به طول 3هزار و 200 متر انجام و تا پایان این هفته روشنایی تمام طول باند نیز انجام می‌شود. علی‌نیا در بخش دیگر سخنان خود درخصوص ترمینال فرودگاه بجنورد نیز اظهار داشت: این ترمینال به لحاظ امنیت اجرایی از مجهز‌ترین و شیک‌ترین ترمینال‌ها خواهد بود که تا قبل از پایان‌سال و طبق برنامه زمانبندی به پایان می‌رسد. وی ادامه داد: در یک‌سال اخیر 40‌میلیارد تومان برای بحث ترمینال فرودگاه هزینه شده و درحال هزینه هم هست که با تزریق تمام اعتبارات، از فرودگاهی استاندارد برخوردار خواهیم شد.
مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد نیز در این نشست گفت:  درخصوص اهداف میان‌مدت توسعه فرودگاه بجنورد که به‌دلیل نبود اعتبارات وقفه‌ای ایجاد شده بود با تدبیر استاندار و اختصاص 13/5میلیارد اعتبار به فرودگاه بجنورد، این پروژه جان دوباره‌ای گرفت.


تعداد بازدید :  211