شماره ۲۰۱۲ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
خبر سیاسی

آیت‌الله جنتی: باید بابت خنثی‌سازی فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ از مردم تشکر کرد
دبیر شورای نگهبان گفت: «باید صمیمانه از مردم بابت خنثی‌سازی تمامی فتنه‌ها ازجمله فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ تشکر کرد.» به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان روز گذشته در ابتدای جلسه این شورا که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: «شورای نگهبان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام است و از بدو تأسیس تا امروز که چهلمین سالروز تشکیل این نهاد است، موفقیت‌های زیادی پشت سر گذاشته است.» او تأکید کرد: «شورای نگهبان تا جایی که توانسته وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و حتی پاسخگویی به مردم را به درستی انجام داده و تلاش می‌کنیم وظایف‌مان را بهتر انجام دهیم.»


انتقاد یک نماینده از «فراکسیون‌سازی» در مجلس
نماینده مردم ارومیه در مجلس از اولویت‌های مجلس انتقاد کرد و ضمن بیان اینکه «مجلس به معیشت و اقتصاد توجهی ندارد» خواستار جلوگیری از ساختن فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های جدید شد.
به گزارش ایسنا، سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از اولویت‌ها و اقدامات اخیر مجلس انتقاد کرد و گفت: «تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس دچار آسیب شدیدی شده است.
خطای هیأت‌رئیسه این است که اهم و مهم نمی‌کند و تشخیص نمی‌دهد که باید امروز انتظارات مردم را برآورده کند. ما هنوز از فراکسیون‌سازی نجات پیدا نکرده‌ایم که به دام کمیسیون‌سازی افتاده‌ایم، درحالی ‌که اولویت‌های مجلس این چیزها نیست.»
تأسیس فراکسیون‌های متعدد در مجلس یازدهم پیش از این هم باعث اعتراض برخی از نمایندگان شده بود تا جایی که علیرضا سلیمی، نماینده مجلس یازدهم و عضو هیأت‌رئیسه گفته بود: «تعدادی از فراکسیون‌ها عملا در مسیر موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند و شاهد موازی‌کاری در تشکیل این فراکسیون‌ها هستیم؛ به‌عنوان مثال فراکسیون تعاون و کار و فراکسیون تعاون و همیاری ازجمله مواردی است که درخواست تشکیل آنها به هیأت‌رئیسه واصل شده که هر سه درواقع یک مسیر را دنبال می‌کنند.» ماجرای فراکسیون‌های صنفی در مجلس یازدهم به سمتی پیش رفته که دیگر کار از فراکسیون‌های قومی و محلی مانند فراکسیون تُرک‌نشین‌ها یا فراکسیون زاگرس‌نشین‌ها و ... گذشت و به فراکسیون‌ «اقدامات پیش‌دستانه علیه آمریکا» و فراکسیون «شهید دیالمه» رسید.


هفته آینده طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی بررسی می‌شود
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی برای تشکیل و آغاز فعالیت کمیسیون قضائی در نشست هفته آتی خبر داد.
به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی روز چهارشنبه در توضیح دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی گفت:  «مجلس روزهای یکشنبه و چهارشنبه نشست علنی خواهد داشت، اما دستور کار صحن هنوز نهایی نشده است.» نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:   «کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسه خواهند داشت.» فرهنگی در توضیح تصمیم هیأت‌رئیسه برای تکمیل اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس یازدهم یادآور شد: «طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی برای تشکیل و آغاز به فعالیت کمیسیون قضائی و حقوقی با حداقل نصاب هفته آینده در صحن مطرح می‌شود. در صورت موافقت شورای نگهبان، مجوز اصلاح میزان حداقل عضو کمیسیون تغییر می‌کند.»

 


تعداد بازدید :  463