شماره ۲۰۱۲ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
نمایندگان مجلس به اعتبارنامه نماینده گچساران رأی ندادند
تاجگردون از مجلس حذف شد
حضور تاجگردون در انتخابات مجلس یازدهم نیز پُرحاشیه بود و کلیپ تبلیغاتی او انتقادهای بسیاری در پی داشت. اما پس از آنکه تاجگردون در حوزه خود با رأی قاطع به‌عنوان نماینده انتخاب شد، ۹ نماینده مجلس اتهاماتی چون «رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی نامشروع و نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش عمومی و تشکیک در مدرک دکتری» متوجه او کردند

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران با رأی نمایندگان مجلس رد شد. بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران در دستور جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی قرار داشت که با ۱۰۲ رأی موافق، ۱۲۸ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ رأی ماخوذه به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید. هرچند، پیش از این کمیسیون تحقیق اعتبارنامه تاجگردون را تأیید کرده بود و همین مسأله هم باعث اعتراض نماینده بستان شد که رأی‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران را در صحن علنی خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار «بدعتی در قانون‌گذاری» بوده است.
غلامرضا نوری رأی‌گیری مجلس را «برخلاف آیین‌نامه» دانست و گفت: «اعتبارنامه آقای تاجگردون به تأیید شعبه و کمیسیون تحقیق رسیده بود، پس دیگر رأی‌گیری در جلسه علنی معنایی نداشت و کاری خلاف قانون صورت گرفت.» این در حالی است که بر اساس ماده 32 آیین‌نامه مجلس «چنانچه کمیسیون تحقیق، به اعتبارنامه رد شده از سوی شعبه رسیدگی کند و نظر به تأیید اعتبارنامه داشته باشد، گزارش آن برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد و سپس گزارش کمیسیون تحقیق به رأی گذاشته می‌شود. چنانچه رد اعتبارنامه به تصویب مجلس نرسد، رئیس جلسه تصویب آن را اعلام می‌کند.»
پیش از اعلام نتیجه رأی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، او جلسه علنی مجلس را ترک کرد و در اولین پست خود در صفحه اینستاگرام نوشت: «مجلس رأی به اعتبارنامه نداد، تمام و آنچه حجت بود ادا شد. مردم خونسردی خود را حفظ کنند.» غلامرضا تاجگردون از چهره‌های خبرساز مجلس قبلی بود که صلاحیتش برای نامزدی در مجلس یازدهم ابتدا رد و پس از مدت کوتاهی تأیید شد. صلاحیت تاجگردون در شرایطی تأیید شد که از ۲۴۷ نماینده مجلس دهم، صلاحیت ۹۰ نفر برای مجلس بعدی رد شد. در آن زمان شورای نگهبان اعلام کرد دلایل رد صلاحیت‌ها عمدتا مالی بوده است. غلامرضا تاجگردون از ‌سال 86 نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی بود. او در انتخابات ‌سال 94 هم با «لیست امید» اصلاح‌طلبان وارد مجلس شد؛ موضوعی که باعث شد برخی از آنها روز گذشته در دفاع از تاجگردون صحبت کنند. مجتبی رضاخواه، نماینده تهران با اشاره به این موضوع در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «یکی از دلایل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگیز پزشکیان بود. ایشان با اشاره به حدیثی نتیجه گرفت که اگر کسی اتهامات علیه خودش را رد کند، باید آنها را نادیده گرفت!»
حضور تاجگردون در انتخابات مجلس یازدهم نیز پُرحاشیه بود و کلیپ تبلیغاتی او انتقادهای بسیاری در پی داشت. اما پس از آنکه تاجگردون در حوزه خود با رأی قاطع به‌عنوان نماینده انتخاب شد، ۹ نماینده مجلس اتهاماتی چون «رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی نامشروع و نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش عمومی و تشکیک در مدرک دکتری» متوجه او کردند. پس از اتمام رأی‌گیری و رد اعتبارنامه تاجگردون، روح‌الله نجابت، نماینده اصولگرای شیراز نوشت: «این است مجلس انقلابی ...» و رأی به رد اعتبارنامه تاجگردون را «گام نخست مجلس یازدهم در مبارزه با فساد» خواند و افزود: «مجلس نشان داد عصاره فضائل ملت است. ان‌شاءالله تا آخر چنین می‌ماند.» باید منتظر ماند و دید که در ادامه مجلس یازدهم با موضوعات دیگر چگونه برخورد خواهد کرد.


تعداد بازدید :  271