شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
مخالفت جنبش انصارالله با تقسیم یمن به شش اقلیم

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن مخالفت خود با تقسیم این کشور به 6 اقلیم که در «کمیته گفت‌وگوی ملی یمن» مورد بررسی قرار گرفته را اعلام کرد. به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، عبدالملک در سخنانی خطاب به هزاران نفر از طرفدارانش در «صنعا» پایتخت یمن گفت: حوثی‌ها با این طرح مخالف هستند و قاطعانه آن را رد می‌کنند. رهبر جنبش انصارالله نسبت به هرگونه تلاش برای سرنگونی انقلاب یمن هشدار داد.
یمن در حال حاضر با چالش‌های جنبش جدایی‌طلب جنوب و فعالیت شبکه تروریستی «القاعده» مواجه است. کمیته گفت‌وگوی ملی یمن متشکل از نمایندگان سراسر کشور در فوریه (بهمن) گذشته درباره بازسازی مناطق یمن با هدف شناسایی عوامل بی‌ثباتی، توافق کردند. جنبش انصارالله که قدرتمندترین جریان سیاسی یمن است، در تابستان گذشته با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت‌آمیز، خواستار اجرای اصلاحات سیاسی، مدنی و اقتصادی در این کشور شد. حامیان این جنبش موفق شدند، دولت این کشور را وادار به استعفا کنند.
به دنبال برگزاری مذاکرات میان مخالفان و حکومت یمن و امضای توافقنامه تقسیم قدرت در مهرماه گذشته، کابینه جدید این کشور در اواسط آبان‌ماه با 36 عضو از سوی «خالد بحاح»
 نخست وزیر، معرفی شد. جنبش انصارالله در 21سپتامبر (30 شهریور) گذشته کنترل صنعا را به دست گرفت و دایره نفوذ خود را در دیگر شهرهای این کشور گسترش داده است.
فعالیت تروریست‌های القاعده در یمن به جدی‌ترین چالش امنیتی برای این کشور تبدیل شده، به‌طوری که در سال‌های اخیر تمرکز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این کشور بوده که خطر جدی برای ثبات یمن محسوب می‌شود. در این میان مبارزان انصارالله به صورت جدی به مقابله با القاعده پرداخته و تاکنون شکست‌های سنگینی به آنها وارد کرده اند.


تعداد بازدید :  113