شماره ۲۰۰۴ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير
صفحه را ببند
پاسخ وزارت ورزش به درخواست چند فدراسیون برای شروع مسابقات منفی است
ورزش، فعلا فقط فوتبال!

[شهروند] به نظر می‌رسد عدم کاهش آمار روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا فعلا دست ستاد مقابله با کرونا در ورزش را برای صدور مجوز فعالیت رشته‌های انفرادی بسته و تعطیلی رشته‌هایی مثل کشتی، تکواندو، شنا و... ادامه دارد. در این میان فدراسیون‌ها و ورزشکاران اصرار به بازگشایی اماکن ورزشی و مسابقات دارند چون عمر ورزشی آنها درحال گذر است و با تعطیلی مسابقات خبری هم از درآمدزایی نیست. نمونه جالب هم لیگ کشتی است که این روزها با ثبت قرارداد باشگاه‌ها و کشتی‌گیران مواجه شده و مشخص نیست چه سرنوشتی خواهد داشت.

لیگ کشتی بی‌توجه به کرونا
علیرضا دبیر و عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ کشتی درحالی تاریخ شروع لیگ‌برتر کشتی را یک مردادماه اعلام کردند که بعد از اعلام آمادگی تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر کشتی آزاد و فرنگی، این روزها ثبت قرارداد کشتی‌گیران با باشگاه‌ها هم آغاز شده است. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، اما هنوز مجوزی برای فعالیت کشتی‌گیران از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر نشده و حتی اتحادیه جهانی کشتی هم برنامه مسابقات خود را فعلا تا 10 شهریور به تأخیر انداخته است. دیروز خیلی از ستاره‌های کشتی ایران همچون رضا اطری، محمدحسین محمدیان، بهنام احسان‌پور و... با حضور در سازمان لیگ کشتی قرارداد خود را با قهرمان فصل گذشته امضا کردند، اما به نظر می‌رسد خیلی‌ها امیدوار به برگزاری مسابقات نیستند. حتی محمد بنا، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی نیز چندباری در صحبت‌های خود به احتمال بالای لغو لیگ کشتی در‌ سال 99 اشاره کرده است. باید دید با توجه به نداشتن صدور مجوز برای بازگشایی هیچ رشته‌ای در یک‌ماه اخیر،‌ لیگ کشتی در ‌سال 99 برگزار می‌شود یا خیر.
همه تعطیل به جز فوتبال؟!
از زمانی که ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرد و باعث تعطیلی مسابقات شد، به نظر می‌رسد تنها فوتبال و البته فوتسال رشته‌هایی هستند که توانستند مسابقات خود را برگزار کنند. کشتی، تکواندو، شنا، کاراته و چند رشته دیگر در صف انتظار قرار دارند تا به محض صدور مجوز مسابقات و اردوهای خود را از سر بگیرند. با وجود صدور مجوز برای فعالیت برخی از رشته‌ها حداقل به صورت رسمی خبری از برگزاری اردوها و مسابقات نیست؛ مثلا سهراب مرادی از تمرین خود در کمپ تیم‌ملی وزنه‌برداری فیلم منتشر می‌کند، اما خبری از برگزاری اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری نیست. وزارت ورزش هم به فدراسیون‌ها اعلام کرده فقط درصورتی که برنامه مسابقات بین‌المللی هر رشته مشخص شد، باید آن را به وزارتخانه اطلاع دهند و آن‌وقت مجوز برای برگزاری اردو یا مسابقه صادر شود. به‌عنوان مثال طی روزهای اخیر فدراسیون پرورش اندام بعد از اطلاع از برگزاری مسابقات جهانی در آبان‌ماه‌ سال‌جاری، توانست مجوز شروع مسابقات خود را از وزارت ورزش دریافت کند.


تعداد بازدید :  686