شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
هفته وحدت

1- صفحه فیس‌بوک و توییتر مقام معظم رهبری این جمله را منتشر کرد: ‌«کسانی که از روی تعصبهای کور، به مقدسات شیعه یا سنی توهین می‌کنند، بهترین ابزار دست دشمنند» صفحه فیسبوک Khamenei.ir همچنین در ادامه بخشی از سخنرانی‌ سال 2009 را به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «دشمن امید بسته است که بتواند پیروان مذاهب گوناگون را مقابل هم قرار بدهد.
هیچ‌کس نباید تسلیم این نقشه‌ خائنانه و خباثت‌آمیز دشمن بشود. آنها می‌خواهند شیعه در مقابل سنی، سنی در مقابل شیعه، دل‌ها از هم چرکین، نسبت به هم بدبین؛ آنها این را می‌خواهند. برای همین است که من اعلام کردم، بازهم تأکید می‌کنم:  خط قرمز از نظر نظام اسلامی و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر.
آن کسانی که نادانسته، از روی غفلت، گاهی از روی تعصب‌های کور و بیجا، چه سنی و چه شیعه، به مقدسات یکدیگر توهین می‌کنند، نمی‌فهمند چه می‌کنند. بهترین وسیله برای دشمن همین‌ها هستند؛ بهترین ابزار در دست دشمن همین‌ها هستند؛ این خط قرمز است.»
2- صفحه شخصی حسن روحانی در فیس‌بوک بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهوری را در کنفرانس اقتصاد منتشر کرد، در این مطلب آمده است: ‌«در میز مذاکره بحث آرمان و اصول نیست.
سرمیز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، چون در دنیای امروز هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است. پس اساس بحث سیاست‌ خارجی «منافع» است و نه اصول و آرمان‌ها. مگر در مرحله اول توافق ژنو در بحث هسته‌ای آرمان‌ها و اصول‌مان را معامله کردیم؟ با هم حرف زدیم و توافق کردیم چون ما یک خواست داشتیم و آنها هم خواست خودشان را مطرح کردند. معنای مذاکرات این است که پلی بین خواست ما و طرف مقابل تعریف شود. در توافق ژنو بخشی از تحریم‌ها در حوزه خودرو، پتروشیمی و کشتیرانی برطرف شد و بخشی از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که در مقابل ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و بگوییم فلان نوع غنی‌سازی که در حال حاضر به آن نیاز نداریم برای مدتی متوقف می‌شود و آیا این کار به معنای زیرسوال رفتن آرمان‌ها و اصول ما است؟ آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، بلکه آرمان به مغز و قلب و اراده ما وصل است.»
3- محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دولت سیدمحمد خاتمی در صفحه فیس‌بوکش نوشت:  سنی‌های ایرانی 12ربیع‌الاول را سال‌گشت میلاد پیامبر می‌دانند. مبارک باشد.
همین احترام به اهل سنت باعث شد که هفته وحدت در اوایل انقلاب اعلام شود. یکدلی شیعه و سنی و پاس داشتن حقوق شهروندی همه ایرانی‌ها وظیفه ملی و انسانی است. میلاد پیامبر بار دیگر مبارک باشد. سنی‌های ایرانی از نجیب‌ترین انسان‌های روزگارند.


تعداد بازدید :  224