شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
در اعتراض به عدم‌حضور در کمیسیون تلفیق صورت گرفت
استعفای اعضای کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی از تقدیم استعفای دسته‌جمعی اعضای کمیسیون اصل90 قانون اساسی به هیأت‌رئیسه مجلس طی هفته گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسین آذین در این رابطه گفته است: در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی مجلس برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق بودجه، مصوب شد 3نماینده از کمیسیون‌های تخصصی و 9نماینده از کمیسیون برنامه و بودجه به عضویت این کمیسیون درآیند اما گویا کمیسیون اصل 90 قانون اساسی که اعضای آن عضو هیچ کمیسیون دیگر نیستند به‌عنوان کمیسیون خاص و نه کمیسیون تخصصی تعریف شده و حق حضور در ترکیب کمیسیون تلفیق بودجه را ندارند.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی علت استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی را نارضایتی اعضا از این تفسیر هیأت‌رئیسه مجلس از آیین‌نامه داخلی مجلس دانست و خاطرنشان کرد: تفسیر هیأت‌رئیسه این است که کمیسیون اصل 90 کمیسیون تخصصی نیست؛ همین تفسیر موجب نادیده گرفته شدن حق ما در عضویت در کمیسیون تلفیق شده است از این‌رو اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند در اعتراض به این نگرش و در اقدامی جمعی استعفای خود را تسلیم هیأت‌رئیسه مجلس کنند.
همچنین ضرغام صادقی یکی اعضای هیأت‌رئیسه مجلس نیز در این‌باره گفته است، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی به صورت شفاهی من را از تصمیم اعضای کمیسیون متبوعش مبنی بر استعفای دسته‌جمعی اعضا مطلع کرد و گفت: این تصمیم در اعتراض به تخصصی ندانستن کمیسیون 90 قانون اساسی اتخاذ شده است.
حمید رسایی یکی دیگر از اعضای کمیسیون اصل‌90 نیز در گفت‌وگو با تسنیم با تأیید این موضوع استعفای دسته‌جمعی را تکذیب کرد اما گفت: برخی اعضای کمیسیون اصل 90 از باب گلایه استعفا داده‌اند اما بنده این کار را نکردم؛ به نظرم مشکلی که دوستان دارند با استفساریه یا طرح دوفوریتی قابل حل است و راه‌حل، استعفا نیست.

 


تعداد بازدید :  285