شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
آژیر

پایان سرقت‌های 7 عضو یک باند
باند سارقان خودرو پراید که 60 سرقت در شهرستـان‌هــای شهریار و ملارد داشتند، متلاشی شد. سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان امداد حین گشتزنی در شهریار به یک پراید مظنون شدند که پس از استعلام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مشخص شد خودرو سرقتی بوده است.  بلافاصله به راننده دستور ایست دادند اما راننده با بی‌توجهی به دستور پلیس متواری شد .پس از تعقیب و گریز و تیراندازی به لاستیک خودرو، درنهایت راننده خودرو دستگیر شد.  سرهنگ خدادادی افزود: با توجه به سرقت‌های سریالی خودروی پراید در شهرستان‌های غرب استان تهران با هماهنگی مقام قضایی، متهم دستگیر شده مورد بازجویی قرار گرفت و به 60سرقت خودروی پراید اعتراف کرد.
با گرفتن اظهارات متهم، مشخص شد سارق، خودروهای سرقتی را به افرادی به مبلغ دو تا سه‌میلیون می‌فروخته و مالخران نیز پس از اوراق کردن وسایل زینتی و داخلی، سایر قطعات خودروها را به ضایعاتی می‌فروختند که در این راستا با اخذ دستور قضایی، 6سارق و مالخر در عملیاتی ویژه در ملارد دستگیر شدند. سارقان در بازجویی‌ها گفتند: به مواد مخدر اعتیاد داریم.  

اهدای اعضای بیمار مرگ‌مغزی در جهرم
با پیوند اعضای بیمار مرگ‌مغزی ۳ نیازمند به اهدای عضو، زندگی دوباره یافتند.  پس‌ از آن‌که با تشخیص تیم پزشکی، مرگ‌مغزی مرحوم عباس شهریاری در بیمارستان پیمانیه جهرم تأیید شد، 3 بیمار نیازمند به اهدای عضو، زندگی دوباره یافتند.  مرد 31ساله ساکن قیروکارزین بر اثر حادثه رانندگی دچار مرگ‌مغزی شده بود. اعضای بدن عباس با رضایت خانواده‌اش به 3بیماری که در نوبت دریافت عضو، لحظه‌شماری می‌کردند، اهدا شد. کلیه و کبد این بیمار مرگ‌مغزی به علیرضا خدادادی 14ساله از شیراز و یک کلیه و پانکراس عباس نیز به محمدمهدی نجاری 20ساله ساکن شیراز اهدا شد.  مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم با اعلام این خبر گفت: عمل جداسازی در بیمارستان پیوند اعضا در بیمارستان پیمانیه جهرم و عمل پیوند اعضا در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.  جوکار خاطرنشان کرد: از زمان شروع به کار واحد پیوند اعضا در حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعضای 95نفر از افرادی که دچار مرگ‌مغزی شده بودند با اعلام رضایت خانواده‌هایشان، به بیماران اهدا شده و جان نیازمندان دیگری را از مرگ حتمی نجات داده و جهرم در زمینه جداسازی در کشور دارای مقام برتر است.

کشف جسد سارق مسلح
شهروند| همدست فراری سارق مسلح طلافروشی سرآسیاب ملارد درحالی دستگیر شد که خود را در پشت فرمان خودرواش با همان سلاحی که قصد سرقت داشت،کشته بود. صبح روز نهم دی‌ماه، دو سارق با سلاح گرم وارد مرکز خرید طلا در سرآسیاب شده و با تیراندازی قصد سرقت طلاجات را داشتند که با هوشیاری نگهبان پاساژ و سرعت عمل پلیس ناکام ماندند. با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی درخصوص وقوع سرقتی در پاساژ طلافروشی در سرآسیاب، بلافاصله ماموران انتظامی، با سرعت وارد مرکز خرید طلا شده و با خلع سلاح،موفق به دستگیری یکی از سارقان شدند.  ماموران یک کلت کمری،11عدد فشنگ و2عدد پوکه از سارقان کشف کردند. یکی از سارقان مسلح قبل از حضور پلیس در صحنه حادثه، فرار کرده بود که با شناسایی محل سکونت و محل کار سارق مسلح فراری، تحت کنترل و مراقبت محل، سرانجام سارق با یک خودروی پیکان وانت سفید رنگ در مخروبه‌ای در اطراف روستای بیدگنه مشاهده شد و ماموران کلانتری 11 مرکزی با حضور در محل حادثه دیدند سارق فراری در داخل خودروی وانت خودکشی کرده درحالی‌که یک قبضه کلت کمری شاه‌کش در دست وی بود.


تعداد بازدید :  257