شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
دو انبار بزرگ راه‌آهن در آتش سوخت

شهروند| دو انبار بزرگ راه‌آهن طعمه شعله‌های آتش شد و خسارت سنگینی به‌ بار آورد. این حادثه در ساعت 50 دقیقه بامداد  دیروز به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اطلاع داده شد. با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 91، 95، 21، 82، 13، 22، نجات 2 و همچنین چهار تانکر آب و دو خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی سازمان آتش‌نشانی تهران روانه محل حادثه شدند.  
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران که در محل حضور داشت، دراین‌باره گفت:  به دلیل پیوستگی سوله‌ها با یکدیگر و مملوبودن این انبارها از اجناس قابل اشتعال فراوان، آتش‌سوزی به سرعت گسترش یافت.
وی افزود:  در داخل محوطه راه‌آهن دو سوله بزرگ مسقف در مجاورت همدیگر و هر یک به وسعت یک‌هزار متر مربع دچار آتش‌سوزی شد که یکی از انبارها پراز پشم شیشه، تخته، نئوپان و سیلندر‌های گاز مایع و دیگری کارگاه تعمیر واگن‌های قطار بود.
داوری تصریح کرد:  هر دو انبار کاملا شعله‌ور بود و آتش از زیر سقف‌ها بیرون می‌زد و  بر اثر حرارت زیاد بخشی از سقف‌های این انبارها
فرو ریخته بود. پیش از رسیدن آتش‌نشانان تهران، نیروهای آتش‌نشانی ویژه راه‌آهن برای
 خاموش کردن این آتش‌سوزی مشغول عملیات بودند که به‌دلیل حجم و وسعت زیاد آتش‌سوزی از سازمان آتش‌نشانی تهران درخواست کمک شد.
معاون عملیات آتش‌نشانی تهران در مورد چگونگی مهار این آتش‌سوزی وسیع ابراز داشت:  آتش‌نشانان از چند جهت وارد عملیات شدند و با مهار به موقع این آتش‌سوزی از گسترش بیشتر و همچنین سرایت آتش به کارگاه‌ها و انبارهای اطراف جلوگیری کردند.  داوری با اعلام این‌که در این حادثه به هیچ‌کس صدمات جانی نرسیده است، در مورد میزان خسارت وارده و علت وقوع این آتش‌سوزی گفت: با توجه به گستردگی این آتش‌سوزی و فراوانی اجناس سوخته شده، گروهی از کارشناسان آتش‌نشانی تهران پس از لکه‌گیری کامل این آتش‌سوزی تا ساعت 24:  07  صبح دیروز،  کار خود را برای بررسی علت بروز این حادثه و نیز برآورد خسارت وارده آغاز کردند.

 


تعداد بازدید :  192