شماره ۴۶۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي
صفحه را ببند
در نشست خبری کنسرت شهرزاد مطرح شد
هيچ ضمانتی در كار ما وجود ندارد

شهروند| زوج موفق موسیقی سریال «شب دهم» که تاکنون اجراهای موفق بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند پس از مدت‌ها در مکانی نزدیک‌تر به آفتاب بر بام برج میلاد تهران کنار هم نشستند و جزییاتی از کنسرت جدیدشان را برای اهالی رسانه تشریح کردند.
فردین خلعتبری آهنگساز و علیرضا قربانی کنار هم نشستند و در نشستی صمیمی با خبرنگاران بیش از آن‌که از کنسرت «شهرزاد» بگویند از مصائب اجرای زنده و فعالیت در عرصه موسیقی سخن گفتند.
آنسامبل هفت نفره زاستا قرار است همراه‌کننده علیرضا قربانی در این کنسرت باشد. فردین خلعتبری درباره این‌که آیا این آنسامبل می‌تواند به حیات خود ادامه دهد یا قرار است مثل بقیه ارکسترها عمری کوتاه داشته باشد، گفت: درحال حاضر ارکسترهای بسیار خوبی در کشور مشغول فعالیت هستند اما به قدری با مشقت زیاد و مشکلات متعدد به کار خود ادامه می‌دهند که شرایط کار برایشان بسیار ناهموار می‌شود. نگاه من یک نگاه انتقادی نیست بلکه نگاهی واقع‌گرایانه به شرایط امروز موسیقی ماست. من فقط می‌توانم به این نکته اشاره کنم که آنسامبل زاستا هم شغل دارند و هم مسئولند اما باید بگویم که هیچ ضمانتی برای هیچ چیزی در رابطه با ادامه کار ما وجود ندارد.
علیرضا قربانی با اشاره به این‌که شرایط کار دشوار است، توضیح داد: بخشی که ما برای انجام کارهایمان در یک آنسامبل یا گروه‌های موسیقایی پیش‌بینی کرده‌ایم در خیلی از موارد با مشکل مواجه می‌شود چراکه در خیلی از اماکن و منطقه‌های کشور اساسا با موسیقی مشکل دارند و خیلی‌ها این هنر را فعل حرام می‌دانند. بنابراین وقتی بخش خصوصی چنین فضایی را می‌بیند برای حمایت‌هایی که می‌خواهد انجام دهد دچار شک و شبهه می‌شود و شما هم به‌عنوان یک برگزارکننده کنسرت نیز نمی‌توانید برنامه‌ریزی مشخصی روی کنسرت در شهرستان‌ها انجام دهید. این خواننده در ادامه بحث شکل برگزاری کنسرت در ایران گفت: در هر جای دنیا که می‌رویم و می‌گوییم که ما در یک شب دو کنسرت را برگزار می‌کنیم به ما می‌خندند و فکر می‌کنند این کار ما شوخی است چون چنین موضوعی در هیچ جای دنیا متداول نیست اما متاسفانه به دلیل شرایطی که پیش روی برگزارکنندگان یک کنسرت وجود دارد متاسفانه گروه هنری مجبور است چنین تجربه‌های غلطی را از سر بگذراند.
فردین خلعتبری هم با انتقاد دوباره از صداوسیما به وجود آمدن خرده فرهنگ‌هایی نادرست در مقوله اجراهای زنده را پیامد عملکرد نادرست این سازمان دانست: اگر ما را در تلویزیون نشان دهند شاید آن وقت ذائقه مخاطب نیز تغییر کند و دیگر در کنسرت‌ها دایم از علیرضا قربانی خواهان اجرای قطعات ماندگاری چون ارغوان و شب دهم نباشند. وقتی مردم از هنری مشروع لذت می‌برند چرا باید آن را از شبکه‌های غیرمشروع ببینند. متاسفانه تمام دیش‌های ماهواره اکنون متعلق به کسانی است که از ما نیستند. متاسفانه ما هیچ تریبونی نداریم اما کسانی این تریبون را در شبکه‌های ماهواره‌ای دارند که شایسته آن نیستند.
کنسرت شهرزاد به آهنگسازی فردین خلعتبری و خوانندگی علیرضا قربانی اول تا سوم بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  220