شماره ۱۹۷۸ | ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد
صفحه را ببند
مکث

عجیب‌ترین سرقت در فرمانداری دیلم
[رکنا] کارت‎های هدیه ملوانان آسیب‌دیده از ویروس کرونا در فرمانداری دیلم به سرقت رفت.‏
بنیاد مستضعفان دراقدامی حمایتی و نوع‌دوستانه تعدادی کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی برای ‏ملوانان آسیب‌دیده از ویروس کرونا در استان بوشهر اختصاص داده بود. اما ۵۰ عدد از ‏کارت‌های اهدایی بنیاد مستضعفان به ملوانان آسیب‌دیده از بیماری کرونا در فرمانداری ‏شهرستان دیلم به سرقت رفت.‏
یک مقام آگاه در دیلم گفت: «از مجموع یک‌هزار سهمیه کارت اهدایی ۹۵۰ عدد آن در بین ‏ملوانان توزیع شد و ۵۰ عدد از این کارت‌ها در فرمانداری به سرقت رفت. سرقت کارت‌ها به ‏اطلاع نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذی‌ربط رسید و با استفاده از دوربین مداربسته و ‏سایر اقدام‌ها تلاش برای شناسایی سارق یا سارقان ادامه دارد.»‏


زن نظافتچی آمار منازل را به همدستان سارقش می داد
[شهروند] پلیس پایتخت سه مرد سارق و یک زن نظافتچی را دستگیر کرد. زن نظافتچی با اطلاع‌رسانی به سارقان نقشه سرقت 500‌میلیون تومانی از صاحب‌خانه را طراحی کرد.
سی‌ام فروردین ماه از طریق تماس با مركز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی مبنی بر سرقت از منزل اعلام شد و پس از مراجعه مأموران و ثبت اولیه شكایت در كلانتری قلهك پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.
شاكی درباره جزئیات این سرقت به مأموران گفت: «در خانه به همراه همسرم حضور داشتیم كه سارقان تحت عنوان مأموران یكی از ارگان‌های دولتی سرایدار را فریب دادند و وارد خانه ویلایی ما شدند. آنها با تهدید سلاح سرد دست و پای سرایدار را بستند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند، سپس وارد ساختمان شدند و دست و پای من و همسرم را بستند و به جست‌وجو برای یافتن اموال با ارزش پرداختند که در نهایت پول نقد، دلار و گوشی موبایل، كارت‌های بانكی، طلا و ساعت‌های قدیمی و ادكلن در مجموع به ارزش 5‌میلیارد ریال را با خود بردند.»
با ثبت اظهارات شاكی شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار قرار گرفت و با اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام بهرام سی‌ودو ساله ساکن محدوده فلاح شدند و در عملیاتی غافلگیرانه بهرام که از مجرمان حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد کیفری بود، روز بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه دستگیر شد.
بهرام در تحقیقات پلیسی به سرقت از منزل شاکی با همکاری دو نفر از همدستانش به نام‌های علیرضا سی‌وسه‌ساله و فواد سی‌وپنج‌ساله اعتراف کرد و کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، فواد را نیز دستگیر کردند. در ادامه مشخص شد علیرضا با اطلاع از دستگیری همدستانش به یكی از استان‌های جنوبی کشور گریخته است. هر دو متهم دستگیر شده در اعتراف‌های خود گفتند که پس از سرقت قسمتی از اموال را به مالخری در خیابان شوش فروخته‌اند. بنابراین باقی اموال نیز در بازرسی از مخفیگاه سارقان كشف شد.
متهمان گفتند که پس از تقسیم اموال مسروقه با سهم‌شان موتورسیكلت گرانقیمت خریده‌اند و علیرضا نیز سهم خود را به حسابی واریز کرده است. كارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی دریافتند که حساب واریزی متعلق به زنی به نام فرزانه همسر علیرضاست.
با اطلاعات به‌دست آمده و با هماهنگی‌های قضائی، فرزانه نیز دستگیر شد و اعتراف کرد که مدتی قبل به‌عنوان نیروی خدماتی به منزل مالباخته مراجعه و اطلاعات لازم را برای سرقت جمع‌آوری کرده است.
به دنبال دستگیری فرزانه، علیرضا نیز بیست‌ودوم اردیبهشت دستگیر شد و به تهران انتقال یافت. کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 5‌میلیارد ریال برآورد کردند و تحقیقات تكمیلی برای كشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.
سرهنگ كارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر، گفت:  «همه دستگیرشدگان با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار این پایگاه قرار دارند.»


تعداد بازدید :  451