شماره ۱۹۷۷ | ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ خرداد
صفحه را ببند
مکث

سرنوشت مبهم دختر و پسر شهریاری
[شهروند] با گذشت نزدیک به 24ساعت از ناپدیدشدن دختر و پسر جوان در رودخانه چالوس هنوز هیچ ردی از آنها به دست نیامده است. این دو جوان اهل شهریار سه‌شنبه‌شب دچار حادثه شدند و به داخل رودخانه سقوط کردند. تلاش نیروهای هلال‌احمر هم برای یافتن نشانی از آنها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
به گفته امیرحسین عسگرزاده، رئیس جمعیت هلال‌احمر چالوس حادثه حدود ساعت 19 سه‌شنبه‌شب به پایگاه امدادونجات جمعیت هلال‌احمر منطقه لارک گزارش شد و نیروهای امدادونجات این پایگاه با همراهی دیگر نیروهای مردمی، امنیتی و انتظامی هم بلافاصله به محل وقوع حادثه رفتند، اما با وجود تلاش چندساعته برای یافتن این دوجوان به علت تاریکی هوا، حجم زیاد آب و گل‌آلود‌بودن آب رودخانه عملیات بی‌نتیجه متوقف شد، ولی مجدداً با روشن‌شدن هوا جست‌وجو‌ها از سرگرفته شد، که تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ نشانی از این دو مفقودی به دست نیامده است. آن‌طور که همراهان این دختر و پسر ناپدیدشده برای نیروهای امدادی و پلیس تعریف کردند، آنها سه‌روز قبل از حادثه با یک زانتیا به مازندران سفر کردند و روز سه‌شنبه هم درحال بازگشت به طرف کرج و شهریار برای استراحت حاشیه رودخانه چالوس توقف می‌کنند. ظاهرا این دختر 18ساله به قصد شستن دست کنار رودخانه می‌رود که پس از سُرخوردن از روی سنگ به داخل رودخانه سقوط می‌کند و در این هنگام پسرجوان که قصد نجات او را داشت، به داخل رودخانه رفته که آب هر دونفر آنها را می‌برد و بعد از آن‌هم هیچ اثری از آنها دیده نشد.
گفتنی است رودخانه 72کیلومتری چالوس همه‌ساله به‌خصوص در فصل بهار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران را به دلیل بی‌احتیاطی در خود می‌بلعد و جان‌شان را می‌گیرد.

 

نجات معجزه‌آسای راننده تانکر از میان 30‌هزار لیتر بنزین
[شهروند]  تانکر حامل 30‌هزار لیتر بنزین در جاده خرم‌آباد به الشتر واژگون شد. در این حادثه هولناک به طرز معجزه‌آسایی به کسی آسیب نرسید و تنها راننده خوش‌شانس این تریلی اندکی آسیب دید که با حضور به‌موقع نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شد.
به گفته علیرضایی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد این حادثه ساعت 20 و18دقیقه عصر روز سه‌شنبه در گردنه «ایوان» در محور خرم‌آباد-الشتر به سامانه ۱۲۵ اعلام شد: «به دلیل اهمیت موضوع و بالابودن خطر نشت تانکر، پنج تیم عملیاتی اطفایی و نجات آتش‌نشانی خرم‌آباد به همراه فرمانده عملیات سازمان در محل حادثه حاضر شدند و به سرعت اقدام به ایمن‌سازی محل و خودرو حادثه‌دیده کرده و همزمان عملیات نجات راننده گرفتارشده در کابین خودرو با موفقیت انجام شد.» آن‌طور که علیرضایی می‌گوید، در ادامه تیم‌های اعزامی جهت جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی با رعایت فاصله ایمن از محل حادثه مستقر شده و تانکر توسط عوامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تخلیه و سپس جابه‌جایی خودرو صورت گرفت.
آتش‌پاد سوم علیرضایی در پایان ضمن تشکر از ۶ ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر تیم‌های اعزامی آتش‌نشانی خرم‌آباد و الشتر، شرکت پالایش و پخش، هلال‌احمر، راهداری و پلیس راهور، علت حادثه را خستگی و کاهش توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.


تعداد بازدید :  795