شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
فردین معصومی در گفت‌وگو با «شهروند» از دنیای کشتی خداحافظی کرد
همیشه حسرت مدال المپیک را می‌خورم

شهروند| کشتی‌گیر مازندرانی ایران که در سن 37سالگی نیز به قهرمانی روی تشک کشتی فکر می‌کرد، بالاخره تصمیم گرفته که رشته‌ای که سال‌ها در آن بوده را کنار بگذارد و وارد عرصه مربیگری شود. او که اخیرا سرمربیگری تیم کشتی ساحلی را پذیرفته، در جام تختی به صورت رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند.
کشتی ساحلی در میان ایرانیان
 جا باز می‌کند
فردین معصومی در ابتدای گفت‌وگویش با
«شهروند» به حضورش در تیم کشتی ساحلی اشاره می‌کند: «2، ‌3 روزی است که کارم را با این تیم آغاز کرده‌ام و تا اسفندماه که مسابقات قهرمانی کشور است، باید تیم را آماده کنیم.
البته هدف اصلی ما حضور در مسابقات جهانی ‌سال آینده در تهران است می‌تواند این رشته را به مردم بشناساند. قوانین کشتی ساحلی با کشتی آزاد کاملا متفاوت است. این رشته می‌تواند به‌زودی جای خودش را در میان ایرانیان باز کند.»
همسرم، ‌رأی به خداحافظی‌ام داد
او در ادامه از تصمیمش برای خداحافظی از کشتی خبر می‌دهد و می‌گوید: «یکی، 2 سالی است که دیگر روی تشک حاضر نشدم اما قصد داشتم برای مسابقات آینده دوباره تمریناتم را به صورت جدی آغاز کنم که با مخالفت همسرم روبه‌رو شدم.
 دیگر تصمیم گرفتم که کشتی را رسما کنار بگذارم و انشاءالله به‌زودی در یک مسابقه رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنم. احتمال این زیاد است که در جام تختی این اتفاق رخ دهد. با خادم و رضایی نیز صحبت کرده‌ام تا به من برای خداحافظی باشکوه کمک کنند.»
به همه چیز رسیدم، جز مدال المپیک
قهرمان 4 دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رابطه با این‌که چه شد که تصمیم به خداحافظی گرفت، خاطرنشان می‌کند: «من اکثر آن چیزهایی که می‌خواستم رسیدم و دیگر دلیلی نداشت که اصرار کنم که در کشتی باشم. فقط مدال المپیک بود که نتوانستم آن را به دست آورم و آن هم روی غفلت خودم بود. ‌سال 2008 در پکن خودم اشتباه کردم و پنجم شدم تا همیشه این حسرت روی دل من بماند. البته با این قضیه یک طور کنار‌ آمدم اما هیچ‌وقت آن صحنه‌هایی که مدال المپیک را از دست دادم، از یادم نمی‌رود. برای این دوره نیز دیگر شرایط سنی‌ام طوری بود که نمی‌توانستم به المپیک فکر کنم، به همین دلیل تصمیم به خداحافظی گرفتم.»
در حقم نامهربانی کردند
او درباره دور ماندنش از اردو تیم‌ملی کشتی این‌طور می گوید: «این مسأله برای تمام ورزشکاران حرفه‌ای وجود دارد؛ هر آمدنی یک رفتنی هم دارد. من دیر به کشتی آمدم و شاید خیلی بیشتر از این می‌توانستم در تیم‌ملی باشم اما نامهربانی‌های زیادی در حقم شد. فدراسیون کشتی نیز دائما درحال تغییر بود و به همین دلیل مواضع تغییر می‌کرد.»
می‌روم دنبال پول
معصومی در پایان برنامه‌هایش برای آینده را تشریح می‌کند: «در یک‌سال اخیر باور کنید آن‌قدر از فضای کشتی دور بودم که اصلا هیچ خبری از این‌که چه در این رشته می‌گذرد، نداشتم. یکسری کارهای اقتصادی را آغاز کردم که وقت زیادی از من گرفته، از این پس نیز این کار در اولویت من قرار دارد. البته با تیم کشتی ساحلی هستم اما برای مربیگری در کشتی آزاد باید زمان بگذرد.»


تعداد بازدید :  268