شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
هشدار وزیر ورزش به فوتبال، وزنه‌برداری، هندبال و تیراندازی
رضازاده می‌رود کفاشیان هنوز استعفا نداده

شهروند| حاشیه‌های ایجاد شده در برخی فدراسیون‌های ورزشی به‌ویژه  فوتبال که در آستانه جام‌ملت‌های آسیا قرار دارد، باعث نگرانی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان شده است. گودرزی اخیرا توضیحات کاملی درباره اتفاق‌های چند فدراسیون داشته که می‌توان به نوعی این صحبت‌ها را هشداری جدی به آنها تلقی کرد.
فوتبال؛ تغییر با نظر وزارت ورزش
تغییرات ایجاد در فضای مدیریتی فدراسیون فوتبال و شایعه‌هایی که پیرامون استعفای علی کفاشیان شنیده می‌شود بازتاب گسترده‌ای را در رسانه‌های داخلی و خارجی در آستانه جام ملت‌ها داشته است. گودرزی در لابه‌لای صحبت‌های خود تأیید کرد که تغییرات در بدنه این فدراسیون با نظر وزارت ورزش صورت گرفته است: «تغییر و تحولات خوب است و من را نیز تغییر بدهند، چه بهتر! وقتی افراد و مدیران یک فدراسیون نتوانند توقعات را برآورده کنند، باید افراد توانمند، باروحیه و تازه جایگزین شوند. دراین‌باره رئیس فدراسیون حتما با ما مشورت می‌کند و البته که هیچ تغییری بدون مشورت با وزارت ورزش صورت نمی‌پذیرد.» وزیر ورزش تأکید می‌کند هنوز استعفای کفاشیان به دستش نرسیده است: «من استعفایی ندیدم و از این موضوع بی‌خبرم اما اگر کفاشیان استعفا بدهد، ‌آن را بررسی می‌کنم.» او انتظارش از تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا را نیز بیان کرد: «حالا این انتظار را از آنها داریم با ارایه بازی‌های خوب و جوانمردانه قهرمان شوند که در غیر این صورت باید تصمیم‌های دیگری گرفته شود.»
هندبال؛ باید پیشرفت کند
گودرزی که روز پنجشنبه به صورت سرزده به اردوی تیم‌ملی هندبال رفته بود، از وضع این فدراسیون اظهار نگرانی می‌کند: «هندبال یک‌سال با مشکلات و چالش روبه‌رو بود که تنها به این رشته ضربه ‌زد. این مشکلات پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون هم وجود داشت. هندبال هرچند در شروع راه است اما توانمندی‌های بالایی دارد. این رشته باید به اندازه والیبال و بسکتبال پیشرفت کند و انتظار داریم در جام‌جهانی با قدرت ظاهر شود.»
وزنه‌برداری؛ رضازاده می‌رود
ناکامی‌های وزنه‌برداری و مشکلاتی که برای حسین رضازاده درباره حضورش در فدراسیون به علت دوشغله بودن ایجاد شده، ‌صدای گودرزی را درآورد؛ تا جایی که او اعلام کرد به‌زودی سرپرست جدید فدراسیون وزنه‌برداری را انتخاب می‌کند: «نظر سازمان بازرسی کل کشور این است حضور در شورای شهر و ریاست فدراسیون هر دو شغل حساب می‌شود، پس به محض این‌که در بهمن‌ماه دوره رضازاده به اتمام برسد، سرپرست تعیین می‌کنیم.» گفته می‌شود رضازاده مجوز حضور در انتخابات را گرفته که این جمله با واکنش تند وزیر مواجه شد: «چنین مجوزی وجود ندارد و فقط مجلس می‌تواند قانون را تفسیر کند که فعلا مجلس به این مسأله کاری ندارد. تا این لحظه حضور همزمان اعضای شورای شهر و فدراسیون‌های ورزشی خلاف قانون است. پس رضازاده باید تکلیفش را روشن کند که در فدراسیون بماند یا شورای شهر.»
تیراندازی؛‌ هاشمی مثل رضازاده
در ادامه از وزیر ورزش درباره حضور یک دوشغله به نام سیدمهدی ‌هاشمی در پست ریاست فدراسیون تیراندازی سوال پرسیدند که او موضعی موازی با شرایط رضازاده اتخاذ کرد: «ابتدا باید اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون تیراندازی معرفی شوند و بعد نام‌هاشمی را به‌عنوان رئیس به وزارتخانه بدهند تا حکم ما درباره صدور حکم رئیس مجموعه اقدام کنیم.‌هاشمی هم دوشغله است و باید مثل رضازاده وضعیتش را مشخص کند.»

 


تعداد بازدید :  134