شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوري:  راه نجات ما مسلمانان بازگشت به قرآن است
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: راه نجات ما مسلمانان بازگشت به قرآن است.  به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، افزود: ما مسلمانان روزی عقب ماندیم و از پیشرفت فاصله گرفتیم که از قرآن جدا شدیم روحانی اضافه کرد: انس با قرآن، آن هم اگر از نسل جوان و آن هم از دانشگاه و دانشگاهیان باشد، جلوه‌ای خاص دارد؛ مهم‌ترین پیوند جهان اسلام ومسلمانان جهان بی‌تردید قرآن مجید است؛ مناسک ما هم ما را به هم پیوند می‌دهد؛ صلاه و زکات، حج و جهاد، امر به معروف و نهی از منکر ما را به یکدیگر نزدیک و متصل می‌کند. وی با اشاره به این‌که چرا باید دیگران در دنیای امروز بتوانند یا به خود جرأت دهند که برای سرنوشت ما مسلمانان تصمیم‌گیری کنند گفت: چرا باید در سرزمین اسلامی چکمه‌پوشان حضور پیدا کنند و برای دنیای اسلامی تصمیم بگیرند؟ چرا منافع اسلام وآینده جهان اسلام باید درمسیری دیگر قرار گیرد؟ ما می‌توانیم در پناه قرآن و با فهم، عمل و اجرای قرآن در این زمینه گام برداریم چرا که قرآن کتاب سیاست نیز هست. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران با انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام راحل و ادامه و هدایتش توسط رهبر معظم انقلاب وحضور مردم در صحنه، افتخار می‌کنیم که مسیر قرآن را انتخاب کردیم و امروز مسلمانان جهان به اسلام و قرآن و معرفت دینی‌شان افتخار می‌کنند.  

جزییات حمله تروریستی در سرباز سیستان‌وبلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان آخرین جزییات حمله تروریستی در شهرستان سرباز و شهادت بسیجی اهل تسنن و یک معلم شیعه را تشریح کرد.  سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با فارس به تشریح جزییات حادثه تروریستی شهرستان سرباز در استان سیستان‌وبلوچستان پرداخت. روز گذشته فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد:  شامگاه دیروز 2موتورسوار با صورت بسته در شهرستان سرباز عملیات تروریستی انجام دادند و 2نفر را به شهادت رساندند.  سردار رحیمی ادامه داد:  در این عملیات ابتدا یک فرد بسیجی اهل تسنن را که از خرید نان به سمت منزلش بازمی‌گشت به شهادت رسانده و 200متر جلوتر یک معلم شیعه را به رگبار بسته و از محل متواری شدند.  این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که پلیس بلافاصله بعد از وقوع حادثه با تمام توان برای دستگیری عاملان حادثه در صحنه حاضر شده تاکنون نیز به اقدامات خود ادامه داده، گفت:  علاوه بر نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات نیز فعالیت گسترده خود را برای دستگیری این گروهک تروریستی آغاز کردند و با تمام توان و اقدامات ویژه در این زمینه عمل
خواهند کرد.

در نشست رفع خشونت از نظام بین‌الملل به همت بنیاد امید ایرانیان مطرح شد
ناقضان حقوق‌بشر در پی توجیه اقدامات خود هستند
نشست رفع خشونت از نظام بین‌الملل پیش از ظهر پنجشنبه به همت شورای زنان بنیاد امید ایرانیان در محل این بنیاد برگزار شد. به گزارش سایت امید، در این نشست که با حضور رئیس، مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره بنیاد امید ایرانیان برگزار شد، دکتر الهه کولایی دبیر علمی این نشست طی سخنانی با اشاره به لزوم بررسی و رفع خشونت در نظام بین‌الملل گفت:  در بخش اجرای حقوق‌بشر همواره در سطح بین‌الملل شاهد رفتارهای دوگانه و در مواردی شاهد برخوردهای چندگانه هستیم. وی با بیان این‌که در بخش اجرای حقوق‌بشر همواره در سطح بین‌الملل شاهد رفتارهای دوگانه و در مواردی شاهد برخوردهای چندگانه هستیم، خاطرنشان کرد:  صرف وضع قوانین و تصویب مصوبه‌ها و شکل‌گیری بدنه قوانین نشان داده تا عامل اصلی این تغییرات تمرکز پیدا نکند، وضع تغییر نخواهد کرد.
در ادامه نشست هنگامه صابری استاد دانشگاه بوستون درخصوص رابطه حقوق با خشونت اظهار داشت: حقوق و خشونت با هم ارتباطی ندارند، البته این ساده‌اندیشانه است و باید بگوییم در این‌خصوص دیدگاه‌های متفاوتی مانند دیدگاه‌های الهیاتی مطرح است. چراکه در دیدگاه‌های الهیاتی از شهادت سخن به میان می‌آورند که البته باید گفت این موضوع تنها مختص دین اسلام نیست و در ادیان دیگر همچنین مساله‌ای مطرح است که البته از لفظ قربانی کردن برای آن اسم برده شده است.
کامبیز نوروزی، حقوقدان نیز در این نشست به شرح توضیحی درباره نظریه جهانشمولی حقوق‌بشر و بسط خشونت پرداخت و گفت: جهانشمولی از مهمترین اجزا و عناصر موجود در مفهوم رایج حقوق‌بشر در روابط بین‌الملل است.وی ادامه داد:  از نتایج گریزناپذیر جهانشمول دانستن حقوق‌بشر این است که هر آنچه از قواعد و معیارها و هنجارهای حقوق‌بشری در اسناد بین‌الملل به تصویب می‌رسند، به ناگزیز بر تمامی کشورها و جوامع حاکم بوده و دولت‌ها و جوامع ‌باید با تبعیت از نظم حقوق بین‌الملل نظم حقوق داخلی خود  را براساس همان قواعد، هنجارها و معیارها سامان دهند.

 


تعداد بازدید :  288