شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
احترام به سالمندان فارغ از مرام و مذهب‌

1- صفحه شخصی حسن روحانی رئیس‌جمهوری در فیس‌بوک عکس‌هایی از عیادت روحانی از سالمندان آسایشگاه حضرت مریم ارامنه منتشر کرد و نوشت: «آغاز‌سال نو میلادی را به همه مسیحیان جهان و هموطنان مسیحی تبریک عرض می‌کنم. مردم عزیز ایران می‌دانند که از دیدگاه مذهبی باید به سالمندان - فارغ از این‌که چه مرام و مذهبی دارند - احترام گذاشت و احترام به سالمند مرز جغرافیایی و دینی نمی‌شناسد بلکه باید در مسائل انسانی همه سهیم و شریک باشیم.»
2- محمدعلی ابطحی رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دولت اصلاحات در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «سخنگوی وزارت ارشاد، استاد شجریان را نصیحت فرموده‌اند که راه بازگشت به عرصه هنر برای شجریان باز است به شرطی که متعهدانه به هنر ایرانی - اسلامی خدمت کند و به چارچوب‌های نظام متعهد باشد. امیدوارم آقای علی آقاي جنتی خودشان بگویند این حرف وزارت ارشاد نیست. شجریان خودش به تنهایی هنر ایرانی است. ضد هنر‌های ایرانی باید منتظر باشند تا شجریان راه بازگشت به هنر ایرانی را به آنان تعلیم دهد. نه این‌که سخنگوی وزارت ارشاد نصیحت کنند که راه بازگشت به عرصه هنر برای ایشان باز است. و شرط هم بگذارند. شجریان در تاریخ آواز ایرانی بی‌نظیر است. نفس کشیدن در دنیایی که شجریان می‌خواند، خودش سعادت هنرمندانه‌ای است. خدا کند آیندگان براساس این سخنان ما را قضاوت نکنند. شجاعت کنید زودتر عذرخواهی کنید.»
3- صفحه شخصی آیت‌الله بیات زنجانی، عکس‌هایی از اعضای شورای مرکزی حزب مردمسالاری منتشر کرد و از دیدار دبيركل و اعضاي شوراي مركزي حزب مردمسالاري با آيت الله بيات زنجاني در شهر قم خبر داد.
4- سایت ندای ایرانیان، نزدیک به صادق خرازی در سرمقاله‌اش نوشت: «پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، گروه‌ها و تشکلهای حامی آن، همواره افزایش ثبات و اقتدار نظام را به‌عنوان یکی از اهداف فعالیت خویش بر شمرده‌اند. این گروه‌ها در راستای افزایش ثبات نظام، دو رویکرد متفاوت را پیگیری کرده‌اند: الف) تأکید بر افزایش شمول و جامعیت نظام به‌طور مشخص در دولت اصلاح‌طلبان ب) تأکید بر افزایش انسجام نظام، در دولت اصولگریان (۱۳۸۴-۱۳۹۲). اما تأکید بیش از حد بر یکی و نادیده گرفتن دیگری خود می‌تواند باعث بی‌ثباتی شود.

 


تعداد بازدید :  192