شماره ۱۹۶۴ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
مکث

قتل با انگیزه اختلافات قبیله‌ای در میناب
[شهروند] اختلافات قبیله‌ای در میناب به قتل منجر شد. این در حالی است که پلیس آگاهی میناب قاتل متواری را در کمتر از ۴۸ساعت شناسایی و دستگیر کرد.
محمد رستمی، فرمانده انتظامی شهرستان میناب درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی تماس تلفنی مرکز درمانی با فوریت‌های پلیسی مبنی بر نزاع و درگیری در یکی از روستاهای میناب بلافاصله مأموران به درمانگاه مراجعه کردند. در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد فردی با سلاح سرد دو نفر را مجروح و یکی از آنان به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند و ضارب نیز متواری می‌شود. بنابراین پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. مأموران با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات فنی و اطلاعاتی همچنین به‌کارگیری شیوه‌های پلیسی در کمتر از ۴۸ ساعت مخفیگاه قاتل متواری را در یکی از منطقه‌های کوهستانی صعب‌العبور بخش «در پهن» شهرستان شناسایی کردند.»این مسئول انتظامی ادامه داد: «کارآگاهان پلیس آگاهی با تشکیل اکیپی به محل اعزام شدند که متهم با محاصره محل اختفایش عرصه را بر خود تنگ دید و تسلیم مأموران شد و در بازجویی‌های فنی و تخصصی به قتل مقتول به انگیزه اختلافات قبیله‌ای اعتراف کرد.»


صاعقه در گرمی مغان یک قربانی گرفت
[شهروند] مرد شصت‌وپنج ساله‌ای در بخش موران گرمی مغان در اثر اصابت صاعقه جان باخت.این چوپان در حال گاوچرانی در مراتع روستای کلانسرای بخش موران گرمی مغان بود که دچار صاعقه شد. به گفته شاهدان عینی، چوپان بلافاصله پس از این حادثه نقش بر زمین شد.مسئول امدادونجات بخش موران گرمی مغان در این‌باره گفت: «این چوپان در اثر برخورد صاعقه دچار سوختگی و کبودی از ناحیه چپ بدن شده و به علت شدت برخورد صاعقه در دم جان باخت. گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد. دشت‌ها و کوهپایه‌ها هنگام وقوع صاعقه بسیار خطرناک هستند و هنگام صاعقه نباید در ارتفاعات و مناطق باز قرار گرفت. پناه‌بردن به درختان در ارتفاع هنگام صاعقه خطرناک‌ترین اقدام است و اگر مردم هیچ سرپناهی برای مراقبت از خود ندارند، به کوتاه‌ترین درختی که در اطراف‌شان است، پناه‌ببرند. در مواقع رعد و برق باید بدن را خشک نگه‌داشت و از اجسام فلزی دور شد و به آنها دست نزد.»


کلاهبرداری 3 میلیاردی در فضای مجازی
[شهروند] پلیس سمنان فردی را که با راه‌اندازی سایتی ۳۰میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر کرد.سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی رصد انجام‌شده درمورد  فعالیت‌های سایبری یک سایت که از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، پیگیری موضوع در دستور رسیدگی کارشناسان و مأموران پلیس فتای شهرستان شاهرود قرار گرفت. پس از بررسی‌های انجام‌‌شده در نهایت هویت فردی که از همین طریق مبالغ هنگفتی به حساب او انتقال یافته بود، مشخص و پس از هماهنگی‌های لازم عملیات دستگیری او آغاز شد.»این مقام انتظامی با اعلام شناسایی محل سکونت متهم و دستگیری او ادامه داد: «در ادامه تحقیقات مشخص شد او تحت تأثیر سخنان یکی از دوستانش قرار گرفته و به بهانه کاریابی و دریافت مبالغی ماهانه این حساب را راه‌اندازی کرده است. متهم همچنین با اشاره به افتتاح حساب تحت همین عنوان برای خود، پدر و یکی از دوستانش در بازجویی‌ها مدعی شد که هر سه حساب پس از افتتاح در اختیار دوستش قرار گرفته و در واقع او از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.»او از دستگیری عامل اصلی این پرونده خبر داد و گفت: «با بررسی‌های دقیق و فنی صورت گرفته گردش مالی ۳۰ میلیاردی متهم در یک ماه کشف شد.» سردار «حسنی» از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و گفت: «مأموران پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی و اشراف کامل بر آنچه در فضای مجازی می‌گذرد، با این‌گونه جرایم قاطعانه برخورد می‌کنند.»فرمانده انتظامی استان سمنان از عموم کاربران خواست برای تأمین امنیت‌شان در فضای مجازی از هرگونه ورود به این قبیل سایت‌ها و ثبت‌نام در آن جدا خودداری کنند. »

 


تعداد بازدید :  379