عباس غفاری، منتقد تئاتر: «در بحران کرونا تاجران فرهنگ و ماهیگیران چیره دست آبهای گل آلود هم بیکار ننشستند. آنها هم آمده بودند تا به شکلی فرهنگی! از این خوان گسترده برای خود خوراکی لذیذ ابتیاع کنند. به بهانه ساخت کتاب صوتی یا پادکست به راحتی کتابها را روخوانی کردند، بیآن که مبلغی به پدیدآورنده اثر بپردازند، برای تولید فرهنگی که نباید پول پرداخت، آنهم در این شرایط که مردم نیاز به روحیه دارند.»
بهروز وجدانی، پژوهشگر موسیقی: «افرادی که آثار موسیقایی دیگر را کپی و آنها را منتشر میکنند، اصل را بر این گذاشتهاند که مردم متوجه نمیشوند؛ ولی این تفکر اشتباه است. مسئولان و افرادی که آثار هنری موسیقایی را کپی میکنند، باید باور کنند مردم ما یکدست نیستند؛ بلکه یکسری از آنها هوشیار هستند. اگر این باور در آنها ایجاد شود که وقتی تلویزیون یک اثر کپی را پخش میکند در بین میلیونها بیننده، برخی از آنها با کارهای فرهنگی و هنری آشنا هستند و متوجه کپی کاری تلویزیون خواهند شد، این کار را نخواهند کرد.»
رامبد جوان: «کرونا چیزی نیست که دیگر از زندگی همه بهطور کامل بیرون برود و ما به دوران قبل از کرونا برگردیم. البته عدهای هستند که دیگر توصیهها را رعایت نمیکنند درحالیکه این بیماری همچنان هست و قربانی میگیرد و نگرانیها و اضطرابها هم اضافه میشود و در بین همه کسانی که بیتفاوتی را در این وضع انتخاب میکنند من خودم آدمی هستم که قطعا دیگر مثل گذشته زندگی نخواهم کرد و میدانم آدمهایی مثل من هم کم نیستند که همینطور راحت و بیخیال به فضاهای جمعی بروند و بدون مراقبت در کنار بقیه زندگی کنند. پس به نظرم این تأثیر دیگر گذاشته شده و ما در همین فرصت، اتفاقی به اسم اکران آنلاین را تجربه کردیم.»
آرش آبسالان، استاد صدا و بیان: «همانگونه که برای فراگیری نوازندگی باید تمرین داشت، برای نواختن ساز صدایمان هم باید وقت بگذاریم و تمرین کنیم. روشن است هرقدر تمرین بیشتر باشد، توانایی ما در این زمینه بیشتر خواهد بود.»