شماره ۱۹۶۴ | ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
پاسخ به یادداشت «بقایای نقص ارتباطی»
حفظ رابطه حسنه در زمره وظایف روابط عمومی محیط‌زیست بوده و خواهد بود

روابط عمومی سازمان محیط‌زیست در واکنش به مطلب منتشرشده در تاریخ 13 اردیبهشت 99 با عنوان «بقایای نقص ارتباطی» به قلم عباس عبدی پاسخی به «شهروند» ارسال کرده است که می‌خوانید:
« - روابط عمومی‌ها هیچ همراهی نزدیک‌تر از خبرنگاران حوزه مربوط ندارند، طبعا حفظ رابطه معقول و حسنه با آنان از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی به شمار می‌رود. بدیهی است که نگرش خبرنگار به روابط عمومی نباید از موضع شاکی به متهم و نیز نگاه روابط عمومی به خبرنگار نیز نباید از موضع تحکم و مقام اداری باشد؛ این واقعیتی است که همگان به آن اذعان داریم. لذا حفظ رابطه حسنه و معقول، همیشه در زمره وظایف روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و خواهد بود.»
-    نهادهای مدنی، نظیر انجمن‌های صنفی وظیفه حفاظت از منافع اعضا، البته در چارچوب قانون و وظایف را دارند و روشن است که رعایت عدل و انصاف در مواجهه با مواردی که در حکم نوعی شورای حل اختلاف است؛ بر عمق و اهمیت جایگاه این نهادها می‌افزاید. در این مورد خاص، البته به دلیل حسن‌نیت مسئول محترم انجمن مذکور، بر سطح توقع افزوده شده بود که متأسفانه انتظار که همانا رعایت انصاف مبتنی بر داده‌های دقیق بود؛ برآورده نشد.
-   دفاع از حق خبرنگاران برای شفاف‌سازی و حق‌گویی نه‌تنها امری مطلوب و مستحسن، بلکه برای مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، که خود دانش‌آموخته و نیز مدرس همین رشته است؛ امری واجب است؛ چنانچه برای این موضوع، زندگی علمی و حرفه‌ای خویش را مصروف کرده است. اما درعین حال، این حقیقت به معنای آن نیست که تخصص و مسئولیت سازمان را زیر پا گذاشته، مطالباتی را که با وظایف و تخصص سازمان ناهمخوان است، برآورده سازد. طبعا تأمین پاره‌ای از مطالبات برخی از همکاران رسانه‌ای مبنی بر حضور در پاره‌ای وقایع محیط‌‌زیستی نه از باب پنهان‌کاری، بلکه از باب توصیه متخصصان امر، به دلیل حساسیت حیات موجودات تحت حفاظت دشوار است. طبعا انتظار می‌رود همه ما از جمله خبرنگاران این حوزه که دلسوزانه به دفاع از منافع و شرایط بهینه محیط‌زیست می‌پردازند؛ در برابر دانش و تخصص کارشناسان محیط‌زیست که نهایتا مسئول مواجهه علمی با اتفاقات و مشکلات محیط‌زیستی هستند؛ سر فرود آوریم. البته شکی نیست که فضای نقد منصفانه همواره مورد حمایت بوده و هست.
-    ذکر این نکته ضروری است که پاره‌ای سوء‌تفهیم‌ها مبتنی بر بعضی پیشداوری‌ها یا اطلاعات نادرستی است که نگارنده محترم مطلب مذکور، به شکلی منصفانه احتمال آن را رد نکرده‌اند. در هرحال، امیدواریم که همه ما چونان سربازان محیط‌زیست ایران عزیز، دست در دست یکدیگر و با قلب‌هایی خالی از شائبه و بدبینی، از پاکی و سلامت محیطی حفاظت کنیم که بستر زندگی ما و فرزندان‌مان است.


تعداد بازدید :  487