شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
در مشهد رخ داد
فرار بامدادی 60 زائر از هتل آپارتمان آتشین
7 مسافر این هتل در خیابان امام رضا(ع) دچار مسمومیت شدند

شهروند|60زائر امام رضا (ع) که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند از مسیر پشت‌بام نجات یافتند. ساعت یک بامداد 12دی ماه یک هتل آپارتمان در میدان بیت‌المقدس شهر مشهد دچار آتش‌سوزی شد.
این آتش‌سوزی که در قسمت طبقه منفی یک این هتل آپارتمان 7طبقه شروع شده بود باعث ایجاد دودگرفتگی در سایر طبقات نیز شد.
دودگرفتگی غلیظ در هتل آپارتمان و همچنین حجم آتش جان بیش از 60 زائر رضوی را به خطر انداخته بود و مسافران این هتل نیز توان خارج شدن از این هتل آپارتمان 7طبقه را نداشتند.
آتش پاد دوم «مسعود ظهوریان» معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، در تشریح جزییات این خبر گفت: «به‌دنبال حادثه حریق یک هتل آپارتمان در ساعت 04: 01 بامداد جمعه به سامانه 125، 50 آتش‌نشان از 8 ایستگاه به همراه 20 خودرو سبک و سنگین به محل حادثه واقع در خیابان امام رضا (ع) اعزام شدند. امدادگران آتش‌نشان پس از استقرار در محل با باریکی معبر مواجه شدند که این موضوع استفاده از نردبان 32متری برای نجات زائران داخل هتل را به آتش‌نشان‌ها نمی‌داد.»
او در ادامه افزود: «کانون آتش یکی از سوئیت‌ها در طبقه منفی یک بود. کسی داخل آن حضور نداشت اما در مجاورت این سوئیت یک پیرمرد و پیرزن اقامت داشتند که نمی‌توانستند از اتاق خارج شوند که آتش‌نشانان از طریق پنجره این افراد را خارج کردند. آتش‌نشانان وقتی از چند جهت عملیات اطفای حریق را آغاز کردند، توانستند به سرعت وارد هتل شده و 60مسافر داخلی و خارجی این ساختمان را به پشت‌بام هدایت کنند. ماموران در گام دوم حریق را اطفا کرده و دود را از هتل آپارتمان خارج کردند.»
وی با بیان این‌که آتش‌نشانان 60 تن از ساکنان این هتل آپارتمان را از میان دود و شعله‌های آتش نجات دادند، گفت: «7نفر از ساکنان این هتل آپارتمان نیز دچار مسمومیت شدند که 3نفر از آنان شامل مردی 30ساله، کودکی 7ماهه و زنی سالخورده که ویلچرنشین بود، به بیمارستان منتقل شدند و 4تن دیگر به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.» نیروهای اعزامی پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه کامل دود با استفاده از دستگاه‌های فن فشار قوی، با دادن تذکرات ایمنی لازم به مسئولان این هتل آپارتمان به عملیات خود خاتمه دادند.
این در حالی است که با بررسی آتش‌نشان‌ها و مشخص شدن ناایمن بودن این هتل ‌آپارتمان تمامی مسافران این ساختمان به سایر هتل‌های شهر مشهد منتقل شدند.  لازم به ذکر است؛ عملیات لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل حدود 3ساعت به طول انجامید و هنوز برآورد ریالی این آتش‌سوزی مشخص نشده است.


تعداد بازدید :  216