شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران:
صنایع تهران، نیمه‌شب‌ها پایش می‌شوند

شهروند| صنایع تهران، نیمه شب‌ها پایش می‌شوند. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران باحضوردرعملیات گشت و کنترل شبانه صنایع استان تهران از آغاز طرح پایش شبانه و برخورد قاطع با صنایع آلاینده و متخلف درسطح استان تهران خبر داد.
به گزارش سایت اطلاع‌رسانی محیط‌زیست استان تهران (سامات) محمدهادی حیدرزاده درجریان حضور خود در عملیات گشت شبانه صنایع استان که چهارشنبه‌شب گذشته انجام شد، گفت:  گشت شبانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها براساس برنامه‌ریزی جامع وهدفمند از ششم دی‌ماه آغاز شده است.
او با اشاره به این‌که هدف اصلی اجرای این طرح بررسی و رصد کیفی زیست‌محیطی صنایع استان و انجام اصلاحات لازم است، ادامه داد: طی گشت و پایش‌های شبانه در محورهای مختلف وضع آلایندگی صنایع در 7 محور صنعتی اصلی و 5محورمکانی فرعی مورد پایش اکیپ‌های گشت و کنترل اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران ادامه داد: براساس گزارش‌های مردمی، بسیاری از صنایع و واحدها بعد از ساعت رسمی کاری و اداری از استانداردهای زیست‌محیطی در بحث آلودگی هوا، پساب صنعتی و حتی رهاسازی پسماند و تخلیه نخاله‌ها خارج می‌شوند.
حیدرزاده با بیان این‌که بسیاری ازاین واحدهای صنعتی با تصورعدم کنترل و پایش‌های شبانه زیست محیطی سیستم فیلتراسیون را خاموش می‌کنند، گفت: این صنایع بیشتر با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه‌های جاری، اقدام به آسیب و لطمات جبران‌ناپذیر به محیط‌زیست می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در تشریح بیشتری ازچگونگی اجرای این طرح هم گفت: طرح پایش صنایع استان تهران تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت و در چند فاز و ساعات مختلف شبانه روز به اجرا در می‌آید.
او در ادامه حضور خود در عملیات گشت شبانه صنایع و در محل یکی از این واحدها، هم گفت: در این بازدیدها وضع خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای مورد بررسی قرار گرفت که بعضا با توجه به عدم رعایت الزامات زیست‌محیطی من جمله خاموش کردن فیلترها یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطارهای لازم داده شد و بعضی از مدیران این واحدها فراخوانده شدند.


تعداد بازدید :  412