شماره ۴۶۵ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
خانه به خانه

برگزاری همایش پرسش مهر رئیس‌جمهوری با حضور نماینده شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد
در راستای پرسش مهر رئیس‌جمهوری پیرامون کمبود و بحران آب با حضور جمعی از مسئولان شهریار همایشی در دبیرستان دخترانه سرآمد شهر اندیشه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، در راستای پرسش مهر رئیس‌جمهوری با عنوان «ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبه‌روست هرکدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم» و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش و امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، همایش کمبود و بحران آب در دبیرستان دخترانه سرآمد شهر اندیشه برگزار شد. در این مراسم گروسی، نماینده شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد اظهار داشت: طرح و ابتکار ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی که با موضوع آب است، طرح بسیار خوبی است و در این راستا می‌توان حرکت و برنامه‌های خوب فرهنگی درقالب‌هایی مثل نقاشی انجام داد تا این مایه حیات توسط مردم به‌درستی مصرف شود. وی اظهار داشت: در شهرستان‌های تحت‌پوشش نخستین مشکلی که از سوی مردم مطرح می‌شود، آب‌شرب و به‌ویژه آب برای بخش کشاورزی است.  گروسی افزود: امیدواریم با این حرکت و کار فرهنگی در کشور، استفاده بهینه از آب تبدیل به یک فرهنگ شود. در راستای مصرف بهینه آب برای کشاورزان نیز تسهیلات ویژه‌ای جهت استفاده از روش‌های نوین آبیاری در نظر گرفته شده است.

بهره‌برداری از 3 حلقه چاه جدید در شهر اندیشه
مدیر امور آبفای اندیشه از تجهیز و بهره‌برداری 3 حلقه چاه جدید در شهر اندیشه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان شهریار، محمدولی زیوری افزود: چاه حافظ با عمق ٢١٠ متر با آب‌دهی ٢٠ لیتر در ثانیه، چاه بازار ایرانی اسلامی با عمق ٢٣٠ متر با آب‌دهی ٢٥ لیتر در ثانیه، چاه شماره ١٠ با عمق ٢٥٠ متر با آب‌دهی ٢٥ لیتر در ثانیه در فازهای ٣ و٤ و٦ شهر اندیشه که حفاری آنها به پایان رسیده بود، تجهیز و به بهره‌برداری رسید.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از این 3 حلقه چاه مشکل کم‌آبی شهروندان شهر اندیشه در‌سال جاری حل شود.

شناسایی انشعابات غیرمجاز و برخورد جدی با متخلفان
در جلسه مشترک مسئولان نیروی انتظامی و امور آبفای شهرستان ملارد بر تعامل هرچه بیشتر نیروی انتظامی و آبفا تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای شهرستان ملارد، در جلسه‌ای که با حضور فرمانده انتظامی شهرستان ملارد، رئیس اداره آگاهی این شهرستان، نماینده فرمانداری و رئیس دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آبفای شهرها و شهرک‌های غرب استان تهران برگزار شد، هر دو طرف بر تعامل بیشتر بین این دو نهاد تأکید کردند. در این جلسه مدیر امور آبفای شهرستان ملارد ضمن تقدیر و تشکر از عوامل انتظامی ملارد گفت: با توجه به وظایف حساسی که امور آبفا و نیروی انتظامی برعهده دارند، هماهنگی میان این‌دو نهاد به‌منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان عزیز از ضروریات است.
وی افزود: در شهرستان ملارد با توجه به مهاجرپذیری و رشد روزافزون جمعیت و بحران کمبود آب و افت منابع آبی زیرزمینی متاسفانه برخی افراد سودجو با خسارت به شبکه آبرسانی اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز و استفاده جهت ساخت‌وساز و مصرف شرب به‌صورت غیرقانونی می‌کنند. از این‌رو آبفا با تشکیل اکیپ‌های اجراییات اقدام به شناسایی و جمع‌آوری این‌گونه انشعابات می‌کند. محمدی تصریح کرد: دفتر حراست و امور محرمانه شرکت با این‌که تمامی تمهیدات لازم برای محافظت از تأسیسات آبرسانی را اندیشیده و اجرایی کرده ولی همچنان گاهی‌اوقات شاهد سرقت اموال دولتی به‌خصوص دریچه‌های تعبیه‌شده برای آب و فاضلاب در سطح شهر هستیم. این سرقت‌ها گاه برای عابران حادثه‌‌آفرین بوده‌اند. گفتنی است در این نشست سرهنگ همتی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملارد گفت: طبق قانون مجازات اسلامی ماده ٦٦٠ هرکس بدون پرداخت حق انشعاب آب مبادرت به استفاده غیرمجاز کند علاوه بر پرداخت خسارت به پرداخت یک تا دو برابر خسارت وارده محکوم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین سرقت تأسیسات دولتی جرم و سارقان به حبس یک تا ٥‌سال محکوم خواهند شد.
همتی در ادامه افزود: نیروی انتظامی شهرستان ملارد آمادگی دارد تا نسبت به دراختیار قرار دادن مامور جهت همراهی با واحد اجراییات آبفا نسبت به ایجاد گشت تلفیقی با مشارکت آبفا برای سرکشی تأسیسات آبرسانی به‌طور مداوم اقدام کند.

 


تعداد بازدید :  312