شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
... وزش باد در شهرهای صنعتی

براساس نقشه‌های هوا‌شناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش خفیف و پراکنده و وزش باد را خواهیم داشت. این شرایط روز جمعه برای سواحل غربی خزر و برخی مناطق شمال غرب همچنان ادامه خواهد داشت.
روز گذشته مرکز کنترل و پایش محیط‌زیست‌کشور هوای تبریز، تهران و اصفهان را دارای شرایط ناسالم و هوای کلانشهرهای کرج، مشهد، شیراز و اهواز را سالم گزارش کرد. همچنین با توجه به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، با توجه به وارونگی دما و تجمع آلاینده‌ها در هوای شهر تهران، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون فرا‌تر از حد مجاز بوده و وضعیت کیفی هوا در شرایط ناسالم قرار دارد. روز جمعه برای برخی مناطق استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال اصفهان وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این روند احتمالا به سالم شدن هوا کمک خواهد کرد.
آسمان پایتخت امروز کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. در این روز حداقل و حداکثر دما ۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین آسمان تهران در روز جمعه کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با وزش باد، با حداقل و حداکثر ۵ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۱ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی
 ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  162