شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
بدنه هواپیمای ایرآسیای مالزی در عمق 50 متری دریا

شهروند| بدنه هواپیمای ایر آسیای مالزی در دریای جاوه پیدا شد. تصاویر سونار به‌دست آمده از ردیاب زیردریایی، شیئی بزرگ و سیاهی را در زیر دریا نشان می‌دهد که احتمالا متعلق به بدنه هواپیمای ناپدید شده ایرآسیا است که در عمق 30 تا 50 متری زیر دریا واقع شده است. درحالی‌که جسد 40 تن از سرنشینان این هواپیما روی آب شناور بود، مقامات ادعا داشتند که باد و امواج بلند 2 تا 3 متری دریا، موجب شده که جمع‌آوری اجساد از روی دریا زمان ببرد. شامگاه سه‌شنبه تیم‌های امداد و نجات اندونزی اجساد بیش از ۴۰نفر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی را از دریا بیرون آوردند.
«آگوس دویی بوترانتو» فرمانده نیروی هوایی اندونزی، درباره خبر یافتن لاشه این هواپیما گفت: رادارهای ما 10 جسم بزرگ و اجسام کوچک سفید رنگ دیگری را شناسایی کردند اما با توجه به فاصله 10 کیلومتری آخرین محلی که رادارها اجسام را ردیابی کردند، امکان تصویربرداری از این اجسام وجود نداشت.
بامبانگ سولیستو، رئیس آژانس امداد و نجات اندونزی، نیز تأکید کرد: هواپیماهایی که برای یافتن هواپیمای ناپدید شده به پرواز درآمده‌اند در قعر دریای جاوه یک سایه سیاه بزرگ را ردیابی کردند که احتمالا مربوط به هواپیمای ناپدید شده مالزی است. مشکل آیرو دینامیکی هواپیما قبل از سقوط در دریا، یکی از تئوری‌ها درباره علت سقوط این هواپیماست. هواپیمای مسافربری ایر آسیا با 162 سرنشین روز یکشنبه در نیمه راه پرواز 2 ساعته از سورابایا در اندونزی به سنگاپور، از صفحه رادار ناپدید شد. این دومین هواپیمای مالزیایی است که در‌ سال 2014 ناپدید می‌شود. هنوز هیچ اثری از هواپیمای مسافربری قبلی پیدا نشده است و با وجود گمانه‌زنی‌های بسیار، مسئولان مالزیایی از سرنوشت آن بی‌خبر هستند. با انتشار خبر کشف اجساد تعدادی از سرنشینان هواپیمای ایرآسیا، اندک امیدی که دل وابستگان و اعضای خانواده آنها بود رنگ باخت. در آن زمان، خانواده قربانیان این سانحه هوایی هولناک در فرودگاه شهر سورابایا گردهم آمده بودند. یورونیوز گزارش داد؛ همزمان مقامات پزشکی اندونزی آزمایشات ژنتیکی را برای تعیین هویت قربانیان آغاز کردند. در این میان، تعدادی از وابستگان و همسایگان خلبان هواپیما ایرآسیا برای ابراز همدردی به دیدار همسر و خانواده او رفته اند. همسر او در سخنانی گفت: «باید قوی باشم و به آینده فرزندانم بیندیشم. باید قوی بود و سرنوشت را پذیرفت.» پدر خلبان نیز خاطراتی از فرزند محبوبش را با تعدادی از همسایه ها تقسیم کرد.

 


تعداد بازدید :  169