شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان خط باند کلاهبرداری ساختمان‌های پیش‌فروش مسکن مهر
2 کلاهبردار که با ثبت‌نام ۲ واحد در طرح مسکن مهر اقدام به پیش فروش به ۸ مشتری کرده بودند در تهران دستگیر شدند. این مردان در نقشه تبهکارانه خود ۳‌میلیارد و پانصد‌میلیون ریال به جیب زده بودند.
از چندی پیش مأموران در جریان کلاهبرداری و پیش‌فروش آپارتمان‌های مسکن مهر قرار گرفتند. وقتی موضوع در دستورکار کارگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، مأموران در بررسی اسناد، قولنامه‌های موجود و فیش‌های واریزی متوجه شدند 2 مرد با ثبت‌نام ۲ واحد در طرح مسکن مهر اقدام به پیش‌فروش به ۸ نفر به ارزش کلی ۳‌میلیارد و پانصد‌میلیون ریال کرده‌اند. پس از انجام استعلامات لازم و اخذ دستور قضایی متهم که از کارمندان خدماتی آموزش و پرورش استان بود شناسایی و دستگیر شد. این مرد در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: از طریق یکی از اقوامم با مردی به نام شاپور آشنا شدم. به ازای هر واحدی که من می‌فروختم مبلغی ناچیز به من می‌دادند و درحال حاضر متواری هستند و اطلاعی از محل مخفی شدن آنها ندارم.
در ادامه رسیدگی به پرونده از طریق استعلام از ثبت احوال و بانک‌های برون سازمانی آخرین آدرس اعلامی خانواده متهم شناسایی شد . بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد خانواده خود را نیز‌‌ رها کرده و پا به فرار گذاشته است که با انجام اقدامات فنی متهم در پایتخت دستگیر شد.
در تحقیقات به عمل‌آمده از متهم، وی به جرم کلاهبرداری اعتراف و با قرار 3‌میلیارد ریالی تحویل زندان شهرکرد شد.

حمله به گردشگران با اسپری فلفل در شوشتر
تعدادی گردشگر ایرانی وقتی به رستورانی در شوشتر رفتند، لحن اعتراض‌آمیزی نسبت به مردم و شهر شوشتر داشتند. آنها تازه به شهر رسیده بودند و منتظر تاکسی بودند که دو جوان موتورسوار روی صورت‌شان اسپری گاز فلفل زدند. گردشگران پس از چند ثانیه احساس سوزش شدید کردند. مردم محل به کمک آنها رفتند و ماجرا را به پلیس و اداره اماکن گزارش دادند.
این گردشگران از اتفاقی که رخ داده خیلی ناراحت و عصبانی بودند و بدون دیدن آثار تاریخی و جهانی شوشتر، شهر را ترک کردند.
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شوشتر به اتفاق دیگری که مردادماه امسال برای تعدادی از گردشگران خارجی رخ داده بود، اشاره کرد و گفت: «21 مردادماه امسال کنار پل تاریخی شادروان درحالی‌که گروهی از تورهای اتریشی مشغول بازدید بودند، دو نفر به زورگیری از آنها اقدام کردند و بعد هم متواری شدند. موضوع همان موقع به پلیس و اداره اتباع خارجی اطلاع داده شد. با آن‌که مظنون‌ها شناسایی شدند، اما طبق اطلاعات اداره اماکن در شوشتر آنها هنوز متواری هستند.»
آن‌طور که سلمان می‌گوید: «این اتفاق‌ها اگرچه در شهر شوشتر موردی رخ داده، اما از این جهت که سبب تخریب چهره شهر و ایجاد ناامنی می‌شود، برای مردمان شوشتر نگران‌کننده است.»
او بیان می‌کند: «تعداد گردشگران شهر تاریخی شوشتر که دارنده دهمین اثر ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است، در یک‌سال گذشته بسیار افزایش داشته و مجموعه گردشگری ما تا تابستان ‌سال آینده 33 قرارداد با آژانس‌ها برای اجرای تورهای خارجی در این شهر بسته است و حالا هم در انتظار ورود موج جدیدی از گردشگران به شوشتر هستیم؛ ولی متاسفانه چنین اتفاقاتی باعث می‌شود تلاش‌ها و بازاریابی‌های ما برای مطرح‌کردن شوشتر از بین برود و چهره این شهر تاریخی مخدوش شود.»
 
پسر بچه ۵ ساله، خواهرش را کشت
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول استان خوزستان از کشته شدن یک دختر جوان در اثر بی‌احتیاطی در نگهداری اسلحه شکاری در منزل خبر داد.سرهنگ احمد چنداز در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع تیر اندازی در منزلی در منطقه حاشیه‌ای شهرستان دزفول، ماموران کلانتری ۲۰ سریعاً به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداختند.
وی در ادامه بیان داشت: در بازدید میدانی از محل حادثه، ماموران با صحنه دلخراش فوت دختر ۱۸ ساله‌ای، با شلیک گلوله اسلحه شکاری مواجه شدند.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: با حضور ماموران پلیس آگاهی در محل و تجزیه و تحلیل چگونگی وقوع حادثه مشخص شد، برادر ۵ ساله مقتول در حین بازی با اسلحه شکاری پدر بزرگش، اقدام به شلیک گلوله به دختر خانواده کرده، که منجر به فوت وی شده است.
سرهنگ چنداز ضمن ابرازتأسف از این حادثه تلخ از شهروندان خواست تا از نگهداری اسلحه غیر مجاز خودداری نموده و در صورت اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح حتماً در نگهداری و دور نگه‌داشتن آن از دسترس کودکان و نوجوانان دقت و توجه لازم را داشته باشند تا شاهد این گونه حوادث دلخراش نباشیم.


تعداد بازدید :  179