شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: حصر سران فتنه مصوبه شورایعالی امنیت ملی است
رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که در محاکمه سران فتنه هیچ مشکل و خوفی از احدی نداریم، گفت: پرونده‌های اینها را به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی می‌دانیم؛ قوه قضائیه نیز به لطف خدا به اندازه کافی اقتدار دارد و در وقت لازم که مجوز داشته باشیم به محاکمه این افراد خواهیم پرداخت. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه عالی مسئولان قضایی تأکید کرد: احساس می‌کنیم مسأله تنها مسأله قضایی نیست بلکه اینها دوباره بساط ایجاد یک فتنه دیگری را دارند و می‌خواهند از یک کانال و مسیر دیگری این فتنه را دنبال کنند که بحمدالله نظام این مجال را نخواهد داد و مردم ما بابصیرت‌تر و فهیم‌تر و آبدیده‌تر شده‌اند و مجالی برای فتنه‌های آینده نخواهند داد. آملی‌لاریجانی با اشاره به حصر سران فتنه براساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: عده‌ای در رسانه‌ها و مجامع عنوان می‌کنند که این حصر خلاف قانون است و این افراد بسیار اشتباه می‌کنند؛ چراکه در حصر هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته و مصوبه جلسه‌ای از شورایعالی امنیت ملی بود که ما نیز در آن حضور داشتیم و براساس مصالح در آن جلسه تصمیم‌گیری شد و کسانی که قانون اساسی را می‌بینند و بحث حق و دادخواهی که در قانون اساسی مطرح شده را عنوان می‌کنند باید توجه داشته باشند که همه مواد قانون اساسی را با هم باید دید نه این‌که اصلی را بپذیریم و اصل دیگر را رها کنیم.

نامه سراج به سران قوا درخصوص ادعای برداشت از صندوق توسعه ملی: بانک مرکزی مبلغ مذکوررا  در فروردین‌ماه 93 به حساب واریز کرد
متن نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سران قوا درخصوص ادعای برداشت از صندوق توسعه ملی منتشر شد. به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با توجه به خبرهای ضد و نقیضی که در روزهای اخیر درخصوص برداشت و یا عدم برداشت از صندوق توسعه ملی منتشر شد، متن نامه ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس هیأت نظارت صندوق توسعه ملی به سران قوا جهت تنویر افکار عمومی منتشر شد. متن این نامه به شرح زیر است: با توجه به خبرهای منتشره در رسانه‌ها پیرامون برداشت و یا عدم برداشت مبلغ حدود 4.1‌میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی، موضوع توسط هیأت نظارت صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت که اهم آن به شرح زیر است: بانک مرکزی مبلغ مزبور را در تاریخ 17/3/2014 (26/12/1392) از حساب‌های صندوق توسعه ملی برداشت و با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده متعاقباً در پایان فروردین‌ماه 1393 با تنظیم سند اصلاحی وجوه برداشت‌شده را به تاریخ روز برداشت به حساب‌های ارزی صندوق توسعه ملی واریز کرده است.

سیدمحمد خاتمی در پیام تبریک ‌سال نومیلادی: طوفان تحقیر انسان را به نسیم مهربانی تبدیل کنیم
رئیس‌جمهوری دولت اصلاحات؛ در پیامی ‌سال نو میلادی را به تمام آزادگان نیک‌اندیش و انسان‌دوست تبریک گفت. به گزارش ایلنا متن کامل این پیام بدین شرح است:
به نام خداوند، آفریدگار انسان، زندگی و زیبایی
با یاد و نام مبارک «روح خدا» و «کلمه او» حضرت عیسی مسیح(ع) 2هزار و پانزدهمین‌ سال میلادی آغاز می‌شود. در حالی‌ که پیام صلح و زندگی و مهربانی و دادگری این پیامبر بزرگ که همچون برادر بزرگوارش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) انسان را آزاد و برخوردار و با اخلاق و زندگیش را آباد و مبتنی بر عدالت خواسته بود در هیاهوی خشونت و نفرت و افراط و واپس‌گرایی و سرکوب و اشغال گم شده است. ضمن عرض تبریک به همه مسیحیان جهان به‌ویژه هموطنان عزیز عیسوی‌ام و به همه آزادگان نیک‌اندیش و انسان‌دوست و بالاخص به همه آنان که با دعوت به خرد، منطق، مدارا و صلح در پیشبرد گفت‌و‌گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها قدم برداشته‌اند از خداوند منان می‌خواهم ما را در همدلی و همگامی در مبارزه با بیداد، استبداد، استعمار، فزون‌خواهی و تعصب و افراط و جنگ و ترور کامروا بدارد. به پا خیزیم و طوفان جنگ و خشم و خون و تحقیر انسان را به نسیم مهربانی و همزیستی و عدالت و اخلاق تبدیل کنیم.

اوپک تحت‌تأثیر مصرف‌کنندگان نفت قرار نگیرد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از کاهش قیمت نفت و تأثیر سیاسی‌کاری‌های کشورهای پیشرفته که مصرف‌کنندگان عمده نفت هستند، گفت: اوپک سازمانی برای حمایت از تولیدکنندگان نفت است و نباید تحت‌تأثیر زیاده‌خواهی‌های مصرف‌کنندگان نفت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته در دیدار سفیر الجزایر در تهران با بیان سوابق کاهش قیمت نفت طی سالیان گذشته بر این نکته تأکید کرد که «یک‌بار نیز در دهه هفتاد و دولت سازندگی این اتفاق افتاده بود که با کمک عربستان، مسأله را حل کردیم.» وی افزود: نباید بگذاریم ثروت مسلمانان و اسلام به هدر برود و دیگران برای منابع ما تصمیم بگیرند.


تعداد بازدید :  178