شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در جمع نیروهای مستقر در ناوشکن جماران:
هیچ‌کس نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در جریان سفر به جاسک از ناوشکن جماران بازدید کرد. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری در جریان حضور در عرشه ناوشکن جماران و درعین بازدید از رژه یگان‌های دریایی و هوایی شرکت‌کننده در مانور محمد رسول‌الله، گفت: روز بسیار خوبی برای بنده و هیأت همراه بود. به دلیل این‌که می‌بینیم نیروهای مسلح ما به‌ویژه نیروهای هوایی و دریایی با وجود تحریم طولانی‌‌مدت از همیشه قدرتمندتر و تواناتر هستند.
روحانی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران امروز قادر است در خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، قدرتمندترین خط دفاعی از خود را داشته باشد، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیروهایی نیستند که قصد تجاوز به هیچ کشور دیگری را داشته باشند و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در کنار کشورهای منطقه به خوبی می‌تواند از سرزمین خود و منطقه دفاع کند و هیچ نیازی به حضور نیروهای خارجی در این منطقه به هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.
وی همچنین پس از بازدید از ناوشکن جماران و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع نیروهای مستقر در این ناوشکن، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت عصر(عج)، با تصریح به این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خوبی از این آب و خاک دفاع می‌کنند، اظهار داشت: ایران تحت لوای امنیت و آسایشی که نیروهای مسلح تأمین می‌کنند، به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و اگر برخی‌ها فکر می‌کنند که با وارد آوردن فشار، پایین‌آوردن قیمت نفت و طراحی و اجرای توطئه‌های مختلف می‌توانند این ملت را به زانو درآورند سخت در اشتباه هستند.
رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که ملت ایران و به‌ویژه نیروهای مسلح آن از اولین روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مورد تحریم قرار گرفتند، تصریح کرد: این تحریم‌ها نه‌تنها نتوانسته قدرت نیروهای مسلح ما را کم کند بلکه به ارتقای توانمندی‌ها با تکیه بر توان داخلی آنها نیز افزوده است به شکلی که امروز توان تأمین همه تجهیزات، امکانات و سلاح‌های موردنیاز نیروهای مسلح در داخل کشور ما وجود دارد و از همه اینها مهم‌تر امروز توانمندی بسیار مطلوبی در عرصه آموزش‌های نظامی ازجمله در نیروی دریایی داریم.

 


تعداد بازدید :  84