شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
سخنگوی دولت در حاشیه نشست دولت:
صداوسیما در عملکردش تجدیدنظر کند
تکذیب ارقام غیرواقعی تقویت اعتبارات نیروهای مسلح

شهروند | پس از انتقاد اخیر رئیس‌جمهوری کشورمان از صداوسیما به دلیل عدم پوشش خدمات دولت، محمدباقر نوبخت هم در نشست خبری روز گذشته‌اش از سازمان صداوسیما گلایه کرد. نوبخت علاوه بر تأکید بر تعامل دولت و صداوسیما گفت: در برخی از موارد صداوسیما این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت بتواند نظرات خود را بیان کند. ولی در برخی موارد من فکر می‌کنم جناب آقای دکتر سرافراز باید تجدیدنظر کند؛ چرا که کاملا به صورت محسوس احساس می‌شود که در جایگاه و رویکرد ملی در رسانه ملی صحبت نمی‌شود.
نوبخت گفت: برخی رسانه‌ها عنوان خبرگزاری را برای خود انتخاب کرده‌اند باید بدانند که با یک سایت معمولی فرق می‌کنند و لازم است تا رعایت اخلاق و امور حرفه‌ای را داشته باشند و خود را در حد یک سایت اپوزیسیون دولت محدود نکنند. حال به‌ویژه این انتظار از رسانه ملی هم می‌رود. به هر ترتیب در صداوسیما نیروهای بسیار فهیم و باشخصیت و علاقه‌مند به کشور وجود دارند ولی این‌که برخی بخش‌های تولیدی و خبری بخواهند مطالب غیرواقعی و غیراخلاقی نشان دهند درست نیست.
وی با بیان این‌که رسانه ملی گاهی اوقات در انعکاس ملی و بین‌المللی مذاکرات در پاره‌ای موارد مفهوم خاصی را القا می‌کند اذعان کرد: صداوسیما در چارچوب مصالح ملی اقدام کند و قطعا نظرات آن دوستان در مجلس و میزگردها می‌تواند مطرح شود. به هر ترتیب اگر موضوع خاصی موردنظر آنهاست می‌توانید از سخنگویشان سوال کنید. نوبخت همچنین با بیان این‌که ما به دیالوگ و مباحثه علاقه‌مندیم و در چارچوب مصالح ملی عمل خواهیم کرد گفت: منتها کجا دانند «حال ما سبکباران ساحل‌ها»
ارقام غیرواقعی تقویت اعتبارات
 نیروهای مسلح را تکذیب می‌کنم
در ادامه این نشست خبرنگاری هم در مورد توصیه رئیس قوه‌مقننه نسبت به افزایش بودجه نظامی از نوبخت پرسید که وی دراین‌باره گفت: واقعیت این است که یک کشور با موقعیت جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد باید توسعه‌یافته و قوی شود و در بخش نیروهای مسلح نیز نیاز به تقویت است، اما به هر ترتیب منابع ما محدود است و ما باید تخصیص بهینه منابع داشته باشیم. وی گفت: با همه تلاش و علاقه‌ای که دولت برای تقویت بنیه دفاعی دارد آن مقدار را که شایسته نیروهای مسلح است توان نداریم. نوبخت با بیان این‌که من ارقام نادرستی را که سایت‌های بیگانه نسبت به تقویت نیروهای مسلح بیان کردند، نادرست می‌دانم گفت: همه چیز در بودجه منعکس است و اگر مجلس محترم و رئیس قوه مقننه بخواهد مقداری به این مبلغ اضافه کند و از جایی داشته باشد، ما هم از آن استقبال می‌کنیم. خبرنگاری به نوبخت گفت که آقای رئیس‌جمهوری در اظهاراتی گفتند که موضوع موشکی برای ما اقتدار ایجاد نمی‌کند، نظر شما دراین‌باره چیست؟ که سخنگوی دولت پاسخ داد: به یک قسمتی از موضوع توجه شده و به یک قسمتی توجه نشده است و ایشان تأکید داشتند که ما به اقتدار موشکی نیازمندیم، اما همه چیز کشور نباید موضوع نظامی باشد. هم‌اکنون هم شاهد هستیم که آقای رئیس‌جمهوری در جمع نیروهای مسلح هستند و حضور ایشان گویای اهمیت این موضوع است.
مباحث جلسه دولت
 با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
نوبخت در ادامه این نشست جلسه مشترک بین وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس صندوق توسعه ملی، با حضور خودش و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین دادستان دیوان محاسبات را مورد توجه قرار داد و گفت: محصول این جلسه منتج به صدور بیانیه‌ای شد اما با وجود این‌که در این جمع مصباحی مقدم، توکلی، تاج‌گردون و نادران به نمایندگی از اعضای کمیسیون حضور داشتند اما من دیشب مشاهده کردم که برخی رسانه‌ها با افرادی مصاحبه کردند که در این جلسه حضور نداشتند. ضمن این‌که قرار بود سخنگوی کمیسیون توضیحات این جلسه را اطلاع‌رسانی کند.
سخنگوی دولت همچنین با انتقاد از این‌که برخی از رسانه‌ها به انتشار این بیانیه نپرداختند و یکی از رسانه‌ها نیز در این بیانیه دست برده بود گفت: من فکر می‌کنم که این قبیل موارد به صلاح کشور نیست.
این نمایندگان دور هم نشستند تا این‌که تشویش اذهان عمومی انجام نشود و ما از رسانه‌ها انتظار نداریم که نسبت به تحریک طرفین تلاش کنند.
 نوبخت ضمن تشکر از تاجگردون، نادران و مصباحی مقدم گفت: این نمایندگان نیز در جهت شفافیت و رفع کدورت‌ها عمل کردند و اظهارات همه آنها تأیید و تأکید داشت که تخلفی صورت نگرفته است.
وزیر صنعت و معدن استعفا نداده است
نوبخت در ادامه این نشست همچنین استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت را تکذیب کرد. خبرنگاری به نوبخت گفت که گفته شده آقای یونسی به نمایندگی از حزب اعتدال و توسعه درحال انجام سفرهای انتخاباتی هستند آیا این موضوع صحت دارد که سخنگوی دولت پاسخ داد: به جناب آقای یونسی شخصیت اموری واسپاری شده که مربوط به اقلیت‌ها و اقوام است و حزب اعتدال و توسعه این سعادت و توفیق را ندارد که از عضویت جناب آقای یونسی برخوردار شود و ماموریت‌های آقای یونسی با برنامه‌های حزب اعتدال و توسعه ارتباطی ندارد.
خبرنگار دیگری سوال کرد آیا درست است که بودجه دفتر آقای جهانگیری به 10‌میلیارد افزایش پیدا کرده است که نوبخت دراین‌باره گفت: ما هم‌اکنون به صورت بودجه‌ریزی عملیاتی لایحه را تنظیم کرده‌ایم و در این راستا به یک دستگاه بر مبنای کاری که در یک‌سال انجام دهد، اعتبار داده می‌شود.
خبرنگاری پرسید: گویا وکیل یک جاسوس سیا
به نام حکمتی که در ایران زندانی است، گفته است که نامه‌ای برای مبادله این جاسوس از سوی آمریکا ارسال شده است آیا این موضوع صحت دارد؟
نوبخت گفت: بی‌اطلاع هستم. وی در پاسخ به سوالی، مبنی بر این‌که آیا سخنگوی دولت با توجه به مسئولیت جدیدش در این سمت باقی خواهد ماند گفت: با توجه به مسئولیت من در معاونت‌های دیگر عنوان ابوالمشاغل را مطرح کردند، اما به هر ترتیب ما امانتدار جمعی هستیم و ممکن است کلمه‌ای ناسنجیده گفته شود که اختلاف‌برانگیز باشد، اما سخنگویی از من زمان‌بر نیست این ساعات، ساعات سختی است که ما شفاف‌گویی و امانتداری می‌کنیم. محمدباقر نوبخت همچنین به مصوبات دولت ازجمله تصویب با 7/4دهم‌ میلیارد دلار جهت گاز رسانی به مناطقی که گازرسانی نشده است نیز خبر داد.


تعداد بازدید :  188