شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری
خیلی‌ها به جلسات همگرایی اصولگرایان دعوت نمی‌شوند

جلسات «همگرایی اصولگرایان» همچنان برگزار می‌شود، موضوع جلسات در موضوعی کلی تلاش برای وحدت میان گروه‌های مختلف اصولگرا عنوان می‌شود و حجت‌الاسلام تقوی دبیر ستاد ائمه جمعه هماهنگی این جلسات را برعهده گرفته است. گعده‌های سیاسی‌ای که هر چه بیشتر می‌گذرد شایعات پیرامون آن نیز بیشتر می‌شود.
از جمله این‌که روند کلی به سود جبهه پایداری است و در نهایت اصولگرایان سنتی بازی را به رقبای جوانتر خود واگذار کرده‌اند. کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام رهبری که بزرگترین تشکل اصولگرایان سنتی محسوب می‌شود با ابراز بی‌اطلاعی از محتوای جلسات می‌گوید نه او و نه بیشتر تشکل‌های زیرمجموعه پیروان در این جلسات دعوت نمی‌شوند.
چقدر در جریان جلسات «همگرایی میان اصولگرایان» قرار دارید؟
روال کار ظاهرا این‌گونه است که آقای تقوی چهره‌هایی را از میان اصولگرایان دعوت می‌کند و نظرشان هم این است که در این جلسات افراد حقیقی دعوت شوند و نه افراد حقوقی لذا من به‌عنوان دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری چون در این جلسه نیستم نظر خاصی در این‌باره ندارم، البته مجموعا این قضیه مورد تأیید است اما این‌که چه کسانی دعوت و چه مباحثی مطرح می‌شود را ما خبر نداریم.
یعنی از میان 17 تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری که زمانی شاکله اصلی راست سنتی و بعدا اصولگرایان را تشکیل می‌دادند کسی دعوت نشده است؟
چرا یکی، دو تشکل دعوت شده‌اند اما غالب این تشکل‌ها را دعوت نکرده‌اند. از همان تشکل‌هایی هم که دعوت کرده‌اند افراد را دعوت کرده‌اند نه احزاب و تشکل‌ها را. الان روال جلسات این‌گونه است بعضی‌ها را دعوت می‌کنند و بعضی‌ها را نه، البته عده‌ای هم هستند که با وجود دعوت از سوی آقای تقوی به این جلسات نمی‌روند.
می‌توان گفت بیشتر افراد دعوت شده به این جلسات راست سنتی بوده‌اند یا فکر می‌کنید در نهایت این گروه‌های جدید اصولگرا هستند که در این جلسات حضور پررنگ‌تری دارند؟
افرادی که شرکت می‌کنند افراد محدودی هستند و نه غالب جریان راست سنتی، مثلاً از موتلفه شرکت کرده‌اند اما موتلفه بخشی از راست سنتی است نه همه آن. به همین دلیل است که برای خود من این موضوع ابهام دارد، البته بازهم می‌گویم که ما این جلسات را نفی و رد نمی‌کنیم.
یکی از شایعات موجود این است که از حزب موتلفه هم همه افراد، موافق شرکت در این جلسات نیستند شما هم این موضوع را شنیده‌اید؟
به ‌هر حال چند نفری از موتلفه شرکت می‌کنند اما بخش زیادی از 17تشکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به این جلسات دعوت نشده‌اند بیش از این هم مایل به اظهارنظر در این‌باره نیستم.


تعداد بازدید :  161