شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
راه‌اندازی ‌سایت برای بحران سوریه

نهضت بين‌المللي صليب‌سرخ و هلال‌احمر وب‌سایت جدیدی را راه‌اندازی کرده است که برای استفاده در واکنش‌های بشردوستانه نهضت نسبت به درگیری سوریه طراحی شده است.
redforsyria.org اطلاعاتی را در مورد فعالیت‌های هلال‌احمر سوریه، دیگر جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر که در سوریه و کشورهای همسایه فعالند، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر، و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در خود دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر سوریه، دکتر عبدالرحمن عطار گفت:  «جمعیت هلال‌احمر سوریه از همان آغاز نسبت به بحران سوریه واکنش نشان داده است. اکنون چهار‌سال است که ما هر روز کار می‌کنیم تا کمک‌های حیاتی و لازم را به دست مردم برسانیم، اغلب هم در شرایط بسیار خطرناک. بسیار مهم است که چنین تلاش‌هایی باعث جلب توجه و حمایت بیشتر شوند.
 کارکنان و داوطلبان هلال‌احمر سوریه و شرکای آنها در نهضت، کماکان بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا به نیازهای موجود در سطح کشور سوریه و منطقه ادامه دهند.  با این حال، این چالشی بزرگ است و ما به حمایت بیشتری نیاز داریم. به‌عنوان اعضای نهضت، باید بیشتر کار کنیم تا به افراد تحت‌تأثیر این بحران کمک شود. ما باید یکصدا به انسانیت خدمت کنیم.»
از ‌سال 2011 تاکنون 40داوطلب هلال‌احمر سوریه و 7 داوطلب فلسطینی درحال انجام وظیفه در سوریه کشته شده‌اند. با این حال، همان‌گونه که REDforSyria نشان می‌دهد، فعالیت‌های نجات‌بخش هلال‌احمر سوریه و دیگر جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بی‌وقفه ادامه دارد. آب، غذا و مراقبت‌های درمانی هر ماهه برای میلیون‌ها نفر در سوریه، لبنان، ترکیه، اردن و عراق ارایه می‌شود.
REDforSyria که حاوی آخرین اخبار عملیاتی نهضت بين‌المللي صليب‌سرخ و هلال‌احمر و نیز اطلاعات صوتی و تصویری و ارقام و اطلاعات به روز است، به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر می‌شود. این وب‌سایت نمایی از شرایط بشردوستانه در سوریه و منطقه را ارایه می‌دهد و نیز نمایانگر واکنش‌های چندوجهی نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نسبت به درگیری فزاینده‌ای است که خاورمیانه و فراتر از آن را تحت‌تأثیر خود قرار
داده است.


تعداد بازدید :  91