شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

لغو ممنوعیت 40‌سال ممنوعیت صادرات میعانات گازی آمریکا: بخش اداره بازرگانی صنعت و امنیت آمریکا بعد از 40‌سال ممنوعیت صادرات میعانات گازی را برداشت، آمریکا لغو محدودیت‌های صادراتی را برای افزایش صادرات تولید داخل نفت این کشور انجام داد. یک تنظیم‌کننده امور نفتی دراین‌باره گفت: آمریکا مجوز صادرات برای میعانات گازی و نفت شل سبک را برای چندین شرکت صادر کرده است. (فایننشال تایمز)

لغو مالیات ثروتمندان در فرانسه: قانونی که میلیونرهای فرانسوی را مجبور می‌کرد 75‌درصد درآمد بالای یک‌میلیون یورو را مالیات بپردازند از سوی دادگاه رد شده است. این قانون در‌ سال 2012 از سوی رئیس‌جمهوری ارایه شد اما با انتقاد شدید روبه‌رو شد. (آسوشیتدپرس)

افزایش ارزش دلار در برابر 12 ارز: ارزش دلار در 2014 میلادی روندی صعودی را طی کرد و در برابر 12 ارز بزرگ دیگر افزایش یافت.
 به نظر می‌رسد افزایش نرخ سود بانکی در‌ سال آتی به ارزش دلار بیفزاید. (رویترز)

فراخوان برای 300‌هزار خودروی چینی: شش خودروساز چینی برای 300‌هزار خودرو فراخوان صادرکرده‌اند که دلیل آن اشکال در پمپ سوخت است که به نشت نفت منجر می‌شود. این قطعات را شرکت آمریکایی «یونایتد آتوموتیو الکترونیک سیستم» تهیه کرده است. (رویترز)

تلاش‌های منطقه یورو برای افزایش تورم کافی نیست: پیتر پرات عضو هیأت مدیره ارشد بانک مرکزی اروپا معتقد است اقدامات محرک مالی اخیر برای احیای اقتصاد منطقه یورو کافی نیست زیرا بهای کاسته نفت سبب می‌شود تورم در بخش اعظم 2015 منفی شود. (رویترز)

شانگهای بهترین بورس آسیا: چند بازار آسیایی در آخرین روز 2014 که مشغول فعالیت هستند با افزایش نسبی ارزش روبه‌رو شدند. در رأس آنها چین با 52‌درصد سودآوری در ‌سال قرار دارد. به این ترتیب بازار شانگهای کامپوزیت چین بهترین عملکرد در آسیا را داشته است. (آسوشیتدپرس)

افزایش 8.8‌درصدی حداقل دستمزد در برزیل: دولت برزیل روز گذشته اعلام کرد که حداقل دستمزد را برای‌ سال 2015 به میزان 8.8‌درصد افزایش خواهد داد و بدین ترتیب میزان آن به 788 رئال (واحد پول برزیل) می‌رسد. این افزایش حقوق، به حکم ریاست‌جمهوری تحقق پیدا کرد و از  اول ژانویه 2015 نیز اجرا خواهد شد. (خبرگزاری برزیل)


تعداد بازدید :  175