شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
مجموعه فلیکس، 6 لاک‌پشتی شد

یازدهمین فهرست كتاب لاک‌پشت پرنده، سه‌شنبه شب در فروشگاه مركزي شهر كتاب رونمايي شد. اين مراسم در حضور مترجمان و نويسندگان مطرح حوزه كتاب كودك و نوجوان برگزار شد و لولو پشمالو، كرم كتاب و آكلاه براي بچه‌هاي حاضر در مراسم، چند كتاب از كتا‌ب‌هاي فهرست يازدهم را خواندند. از ميان بيش از
50 كتابي كه به فهرست يازدهم راه پيدا كرده بودند، تنها مجموعه فليكس نوشته آنت لنگن و با ترجمه محبوبه نجف‌خاني موفق شد  6 لاك‌پشت كسب كند. اين فهرست همچنين هشت كتاب پنج لاك‌پشتي داشت كه از ميان آنها مي‌توان به كتاب‌ «در این خانه برای همیشه ماندم» نوشته احمدرضا احمدي و كتاب «با همه چی» نوشته شل سیلوراستاین با ترجمه رضی هیرمندی و همسرش مهرنوش پارسانژاد اشاره كرد كه البته احمدرضا احمدي به‌دليل كمردرد شديد نتوانست در مراسم جشن امضاي پاييزه كتاب لاك‌پشت پرنده شركت كند و رضي هيرمندي و همسرش نيز به دليل اينكه خارج از تهران بودند، در اين مراسم شركت نكردند. در ادامه، لولو پشمالو، غولي كه از كتاب «جیب‌های آنجلیکا اسپراکت» بيرون آمده بود، توجه كودكان را به خود جلب كرد تا بدانند اين كتاب درباره چيست و چه چيزهاي ديگري از جيب‌هاي آنجليكا بيرون مي‌آيد.  كودكان و والدين، پس از شنيدن بخشي از داستان‌ها، كتا‌ب‌ها را انتخاب كردند و آنها را براي امضا، به نويسندگان يا مترجمان سپردند و پس از آن نيز، بچه‌ها در كنار عروسك‌ها، نويسندگان و مترجمان كتاب‌ها يك عكس يادگاري گرفتند .
برنامه تلويزيوني «كاغذ رنگي» كه با موضوع كتاب و كتاب‌خواني هر پنجشنبه شب  روي آنتن شبكه چهار مي‌رود، نيز در اين برنامه حضور داشت و عكس‌العمل‌هاي كودكان را ثبت و ضبط مي‌كرد.


تعداد بازدید :  155