شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
فیلم‌اولی‌ها به بنیاد فارابی می‌روند

بعد از جاروجنجال‌هایی که بر سر کوچک‌سازی بنیاد سینمایی فارابی به راه افتاد و منجر به استعفای مدیر این بنیاد، یعنی محمدرضا جعفری‌جلوه شد و حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی درباره تغییر عملکرد این بنیاد صحبت کرده بود، دیگر خبر دقیقی درباره تغییرات این بنیاد نیامده بود. سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دراین‌باره به مهر گفته است: «از ابتدای ‌سال 94 تولید فیلم‌های اول به بنیاد فارابی سپرده می‌شود و بنیاد فارابی متولی تولید مجموعه آثار داستانی در حوزه سینمای اکران و نمایش خانگی خواهد شد. سیاست سازمان سینمایی تمرکز تولیدات داستانی در بنیاد فارابی و تمرکز فیلم‌های مستند و انیمیشن در مرکز گسترش است.» به گفته او قرار است از این پس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مسئولیت تولید مستند و انیمیشن را برعهده بگیرد و فیلم‌های داستانی و مجموعه تولیدات نمایشی سینمایی که در حوزه انجمن سینمای جوان است نیز مثل سابق در انجمن خواهد بود و فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای هم در انجمن دنبال می‌شوند. البته این تغییر عملکردها باعث نمی‌شود تا فیلم‌هایی که مرکز پیش از این خود را متعهد تولید آنها کرده بود، دچار مشکل شوند، طباطبایی‌نژاد ضمن گفتن این موضوع، اشاره می‌کند که: «اکنون هفت فیلم درحال تولید هستند که از این میان تولید فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده به پایان رسیده است.»
او بر این‌که دیگر اعتباری برای این حمایت از فیلم اولی‌ها به آنان داده نمی‌شود از آنها دعوت می‌کند تا در ابتدای ‌سال 94 به بنیاد فارابی مراجعه کنند. مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین درباره بودجه مرکز هم توضیح داده: «ممکن است بودجه کم شود. طبیعی است.
البته ما فعالیت‌های دیگری را دنبال می‌کنیم که آنها بودجه خودشان را می‌خواهند. احتمالا بتوانیم انیمیشن سینمایی‌‌مان را بسازیم زیرا فعالیت‌های مربوط به انیمیشن کوتاه، نیمه‌بلند و سینمایی در مرکز متمرکز است.»


تعداد بازدید :  138