شماره ۴۶۴ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي
صفحه را ببند
خراسان‌شمالی در بخش پژوهش جهش و رشد خوبی داشت

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: امسال با برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش مشخص شد که در این خصوص جهش و رشد قابل قبولی داشته‌ایم. به‌گزارش خبرنگار «شهروند»، محمود دلپسند در چهارمین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: باید برای برگزاری نمایشگاه‌های هفته پژوهش سال‌های آتی آماده یک حرکت و جهش سریع‌تر بوده و گام‌های بلندتری را در راستای پژوهش محوری برداریم. وی خاطرنشان کرد: تعداد غرفه‌های نمایشگاه هفته پژوهش امسال افزایش داشت و از سوی دیگر نیز طبق بازدیدها و ارزیابی‌های صورت گرفته تعداد مقالات، اختراعات و پژوهش‌ها در هر غرفه‌ای بیانگر برخورداری از محتوای کیفی بود. وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های هفته پژوهش باید فضای جامعه را به سمت پژوهش جلب کند چرا که پژوهش یک نیاز جدی است.
دلپسند با بیان این‌که باید هدف‌گذاری بیشتری برای سال‌های آینده در حوزه پژوهش استان انجام شود، افزود: از مراکز علمی و دانشگاه‌ها انتظار می‌رود تا در کنار آموزش، توجه به موضوع پژوهش را به‌عنوان فاکتور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهند.
وی ادامه داد: خراسان شمالی پتانسیل‌های خوبی برای بروز و ظهور در زمینه پژوهش و فناوری دارد.
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که وظیفه دستگاه‌های اجرایی پژوهش نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن حمایت از موضوع پژوهش بتوانند در این عرصه پژوهشگران را نیز با نیازهای بخش اجرایی آشنا و از آنها حمایت کنند.
دلپسند خاطرنشان کرد: ایجاد شور و شوق بین جوانان و نوجوانان، شناسایی پتانسیل‌های پژوهش و ایجاد رقابت در کنار بخش صنعت، بازار و کسب و کار می‌تواند حلقه‌های زنجیره مردم و دستگاه‌های اجرایی با پژوهش را متصل کند. وی توضیح داد: با اتصال این حلقه‌ها می‌توانیم براساس نیازهای عملی جامعه به سمت ایده‌پردازی و تجاری‌سازی آن حرکت کنیم.
دلپسند اظهار داشت: شرکت خراسان شمالی در نمایشگاه هفته پژوهش که اسفندماه امسال با حضور تمام استان‌ها برپا می‌شود می‌تواند ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت موجب رشد استان نیز شود.
در پایان این جلسه ضمن تقدیر از روسای چهارگانه ستاد هفته پژوهش، آقای علیرضا محمدی به‌عنوان مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری معرفی شد.


تعداد بازدید :  171