شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
... جو آرام و آلودگی هوا

بر اساس تحلیل نقشه‌ها و اطلاعات هوا‌شناسی طی امروز و فردا در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود. از دیروز در سواحل دریای خزر با افزایش دمای هوا مواجه بودیم و امروز در برخی مناطق استان‌های گیلان و اردبیل، وزش باد جنوبی پیش‌بینی می‌شود. از روز چهارشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی در این مناطق بارش پراکنده و کاهش دما خواهیم داشت.
روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۲ روز آینده بخش‌های مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.
آسمان پایتخت امروز صاف و غبار آلود خواهد بود و حداقل و حداکثر دما ۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران در روز پنج شنبه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر و افزایش ابر در اوایل شب، بارش پراکنده و وزش باد با حداقل و حداکثر ۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران کیفیت شاخص هوای تهران به رغم بارندگی‌های پراکنده و وزش باد، همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.  در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های اردبیل و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  176