شماره ۴۶۳ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي
صفحه را ببند
در شب دست خالی ماندن فغانی
رئالی‌ها جایزه باران شدند

 شهروند|  از قبل هم می‌شد پیش‌بینی کرد رئال‌مادرید، برنده بزرگ مراسم موسوم به «گلوب ساکر 2014» باشد. در این مراسم تشریفاتی که هر‌سال در دوبی انجام می‌شود، رونالدو مطابق انتظار جایزه بهترین بازیکن‌ سال را به‌دست آورد. او هرقدر تلاش می‌کرد نسبت به موضوع توپ طلای جهان در‌ سال 2014، خود را بی‌تفاوت نشان دهد، بازهم نمی‌توانست از مکنونات قلبی خود نگوید: «شاید این جایزه نشانه مثبتی از حقانیت من باشد. واقعا نگران جایزه مرد‌ سال 2014 فوتبال دنیا نیستم. خوشحالم که به‌خاطر تلاش‌ها و موفقیت‌هایم یک عنوان دیگر به کلکسیون افتخاراتم اضافه شد. باید از بازیکنان و مربیان رئال‌مادرید تشکر کنم. ما کنار هم فصلی رویایی را پشت‌سر گذاشتیم. 4 جام بردیم و حالا یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان هستیم. دهمین قهرمانی در اروپا، لحظه‌ای خاص را در زندگی حرفه‌ای ما رقم زد اما حالا به فتح دوباره معتبرترین جام باشگاهی اروپا می‌اندیشیم. کسب جایزه ویژه گلوب ساکر افتخار بزرگی است. خیلی خوشحالم چون کارهای دلخواهم را انجام می‌دهم؛ برای یکی از بهترین تیم‌های جهان گل می‌سازم و دروازه رقبایش را باز می‌کنم.»
موجود خاص
رونالدو در 61 بازی امسال 60 گل برای باشگاه و تیم‌ملی کشورش به ثمر رساند و با 17گل رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ قهرمانان را شکست. او اگر در‌ سال میلادی پیش‌رو هم به روند گلزنی‌هایش ادامه بدهد، اختلاف یک امتیازی فعلی رئال‌مادرید صدرنشین با بارسا بیشتر هم می‌شود. در این صورت، قهرمانی در لالیگا و پشت‌سر گذاشتن مرحله یک‌هشتم نهایی هم چندان دشوار نیست.
سایر جوایز
رئال‌مادرید بهترین تیم‌ سال نام گرفت و کارلو آنچلوتی، مربی برتر شد. جیمز رودریگس، اولین آقای گل کلمبیایی جام‌جهانی، جایزه پدیده ‌سال و فلورنتینو پرس، جایزه رئیس ‌سال را دریافت کرد. مهدی بناتیای مراکشی با تداوم درخشش در بایرن، عنوان بهترین فوتبالیست عرب ‌سال را گرفت و در بخش داوران، نیکولا ریتزولی ایتالیایی بالاتر از بوساکا و فغانی، جایزه‌اش را از دستان پیر لوئیجی کولینای معروف دریافت کرد. دیگر ایتالیایی برنده جایزه فلیپو اینزاگی بود. سرمربی میلان جایزه ویژه و نمادین «یک عمردستاورد ورزشی» را به‌دست آورد. حالا رئال با روحیه خوب ناشی از درو کردن جام‌ها و عناوین مختلف، می‌رود تا در‌ سال آینده به لطف تداوم گل‌های رونالدو، روزهای باشکوه‌تری را هم تجربه کند.


تعداد بازدید :  189